English

ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا (۷ اردیبهشت) و وقوع رگبار باران در شمال غرب، غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز خبر داد.

ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا

به گزارش خبرگزاری موج، صادق ضیاییان اظهار کرد: امروز (۶ اردیبهشت) در استان‌های اصفهان، یزد، نیمه شمالی فارس، کرمان و برخی نقاط سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی همچنین در مناطقی از شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز به‌ویژه طی ساعات بعد ازظهر و اوایل شب افزایش ابر، گاهی رگبار باران، رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: طی امروز (۶ اردیبهشت) احتمال وقوع تگرگ و باد و گرد و خاک در نواحی مرکزی کشور و در استان‌های اصفهان، یزد، کرمان و فارس وجود دارد.

ضیاییان اضافه کرد: طی فردا (۷ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی به کشور در شمال غرب، غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های همدان، مرکزی، قم، اصفهان، یزد، شمال فارس و کرمان رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی این مدت وقوع تگرگ در مناطق مستعد و ورود گرد و خاک از کشورهای همسایه به غرب ایران دور از انتظار نیست، گفت: فردا (۷ اردیبهشت) شدت بارش در شمال غرب کشور خواهد بود همچنین بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید به‌تدریج در سواحل دریای خزر آغاز می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طی روز چهارشنبه (۸ اردیبهشت) بارش در سواحل دریای خزر با شمالی شدن جریان‌ها تشدید خواهد شد، اظهار کرد: در شمال غرب، برخی مناطق غرب و دامنه‌های جنوبی البرز رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد و در مرکز، شرق و شمال شرق کشور نیز بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

به گفته ضیاییان طی روز پنج‌شنبه (۹ اردیبهشت) در شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، برخی نواحی مرکزی، شرق و جنوب شرق رگبار و رعد و برق دور از انتظار نیست همچنین طی روز جمعه ناپایداری‌ها در نوار شمالی کشور و بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق ادامه خواهد داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۷ و ۸ اردیبهشت) با نفوذ جریانات خنک شمالی کاهش نسبی دما در حدود ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد در سواحل دریای خزر رخ می‌دهد همچنین طی این مدت دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۷ اردیبهشت) قسمتی ابری، در بعد ازظهر افزایش ابر همراه با رگبار و رعد و برق و گاهی گرد و خاک با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه (۸ اردیبهشت) نیز قسمتی ابری، در بعد ازظهر افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق همراه با باد و گرد و خاک با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی