English

کیفیت هوای تهران ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰/شاخص کیفیت هوا به ۷۶ رسید

وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 76 در شرایط قابل قبول قرار دارد.

کیفیت هوای تهران ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰/شاخص کیفیت هوا به ۷۶ رسید

به گزارش خبرگزاری موج، کیفیت هوای تهران امروز دوشنبه 6 اردیبهشت 1400 با شاخص 76 در وضعیت سالم قرار دارد. همچنین وضعیت کیفی هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته همچنان با شاخص میانگین 73 همچنان در شرایط سالم قرار داشته است.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان می‌دهد که در صبح روز دوشنبه ( ۶ اردیبهشت۱۴۰۰) در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از ناپایداری جوی و وزش باد مؤثر است.

با کاهش تندی باد در طول روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد و با افزایش دما، عوامل کافی جهت تولید آلاینده‌ ازن وجود خواهد داشت، بنابراین با افزایش غلظت این آلاینده کیفیت هوا در برخی مناطق در وضعیت نامطلوب قرار خواهد گرفت.

به‌تدریج با افزایش تندی باد تا اواخر وقت دوشنبه از غلظت آلاینده‌ها تاحدودی کاسته خواهد شد و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود. صبح روز سه‌شنبه (۷ اردیبهشت ۱۴۰۰) کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از کاهش تندی باد طی ساعات گذشته و افزایش تردد خودروها است.

با رشد تدریجی ناپایداری جوی در طول روز و افزایش تندی باد پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد. این شرایط جوی همراه با وزش باد نسبتاً شدید و رگبار پراکنده تا ساعات پایانی سه‌شنبه تداوم خواهد داشت، بنابراین برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق را به دنبال خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی