English

قائم مقام رئیس دادگستری تهران:

۸۴ درصد ابلاغ‌های قضایی تهران الکترونیکی است

قائم مقام رئیس کل دادگستری کل استان تهران گفت: در حال حاضر ۸۴ درصد ابلاغ‌های قضایی در استان تهران به صورت الکترونیکی صورت می‌پذیرد که برای افزایش بهره مندی از ابلاغ به صورت الکترونیک برنامه ریزی شده است.

۸۴ درصد ابلاغ‌های قضایی تهران الکترونیکی است

به گزارش خبرگزاری موج، مسعود ستایشی قائم مقام رئیس کل دادگستری کل استان تهران در نشست ویدئوکنفرانس روسای دادگستری استان‌های سراسر کشور با رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: تحقق اهداف در حوزه فناوری اطلاعات نیاز به استقرار شرایطی از جمله سازمان مصوب متناسب با حجم فرآیند دارد.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر مجموعه قضایی کشور شتابان به سمت استفاده از سیستم‌های هوشمند حرکت می‌کند و بر آن نیز تاکید فراوان می‌شود و اگر سازمانی متناسب نباشد که این کار را انجام دهد، طبیعتاً موفق نخواهد بود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر در ۱۱۰ واحد سازمانی که امور قضایی را انجام می‌دهند ۷۵ درصد اقدامات بابت اعزام زندانی به صورت الکترونیکی صورت می‌پذیرد و در سایر نواحی قضایی باقی‌مانده نیز تلاش داریم با استقرار سیستم‌های هوشمند این مقدار به حداقل برسد و با شروع به کار مجتمع قضایی مستقر در زندان اوین عملا آمار اعزام زندانی به پایین‌ترین مقدار خود خواهد رسید.

ستایشی افزود: در موضوع نوبت دهی شدیداً با مشکل مواجه هستیم و در تلاش برای ایجاد دفاتر خدمات قضایی هستیم؛ ولی این میزان با گستردگی فعالیت در پایتخت که حجم و سهم زیادی از امور قضایی را به خود اختصاص داده متناسب نیست.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران عنوان کرد: دادگستری استان تهران در آمار پرونده‌های مانده به میزان موجودی سال ۹۴ رسیده و طبق برنامه ریزی‌ها در تلاشیم تا خرداد ماه به سال ۹۰ برسیم و با برنامه ریزی‌های قابل قبول در تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز این کار سریعتر صورت بگیرد.

وی در پایان گفت: در حال حاضر ۸۴ درصد ابلاغ‌های قضایی در استان تهران به صورت الکترونیکی صورت می‌پذیرد که برای افزایش بهرهمندی از ابلاغ به صورت الکترونیک برنامه ریزی شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی