English

علیرضا رئیسی:

ماه آینده گشایش خوبی در بحث واکسن کرونا هم در تولید داخلی و هم خارجی خواهیم داشت

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت:ماه آینده گشایش خوبی در بحث واکسن کرونا هم در تولید داخلی و هم خارجی خواهیم داشت و تولید واکسن‌های برکت، رازی و پاستور در مراحل خوبی هستند.

ماه آینده گشایش خوبی در بحث واکسن کرونا هم در تولید داخلی و هم خارجی خواهیم داشت

به گزارش خبرگزاری موج، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ارتباط تصویری خبر سیما، اظهار داشت: ماه آینده گشایش خوبی در بحث واکسن کرونا هم در تولید داخلی و هم خارجی خواهیم داشت و تولید واکسن‌های برکت، رازی و پاستور در مراحل خوبی هستند.

وی درباره جزئیات واکسیناسیون گسترده در کشور با واکسن‌های داخلی و خارجی، گفت: درخواست خرید واکسن به کشورهای مختلف ارسال شده است و برای واکسن اسپوتنیک روسیه که حدود ۲ میلیون قرارداد بستیم به حدود یک میلیون رسید و در عمل ۴۲۰ هزار واکسن از روسیه ارسال شده است.

رئیسی ادامه داد: در سبد کوواکس ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز خریداری کردیم، اما شرکت‌هایی که واکسن را در اختیار کوواکس باید قرار می‌دادند بدعهدی کردند.

وی تصریح کرد: ما قول داده بودیم تا قبل از پایان سال یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از افراد آسیب پذیر را واکسینه کنیم، ولی با توجه به بدعهدی‌های صورت گرفته این کار ۲ تا ۳ هفته عقب افتاد و تا پایان فروردین این تعداد را واکسینه خواهیم کرد و فاز یک به پایان می‌رسد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه تولید واکسن‌ های برکت، رازی و پاستور در مراحل خوبی است، گفت: انستیتو پاستور تا اواخر اردیبهشت امکان تولید میزان قابل توجهی واکسن را دارد و بنیاد برکت هم قول دادند تا خرداد ماه واکسن را در اختیار ما قرار دهند.

رئیسی افزود: از طرفی هم فعالیت‌های خوبی برای واردات واکسن از کشورهای خارجی صورت گرفته است که در اردیبهشت یک گشایش خوبی اتفاق خواهد افتاد و همچنین برای ورود بخش خصوصی در واردات واکسن، هم به قرارگاه و وزارت بهداشت اجازه فعالیت داده شده است.

وی در ادامه درباره تغییر رنگ کرونایی شهرها نیز گفت: اینکه رنگ بندی شهرها در وضع‌های مختلف و سیاه قرار گرفته یک تحلیل کارشناسی بوده است.

رئیسی افزود: در برخی از شهرها با توجه به اینکه در وضع قرمز هستند، ولی شاخص خیلی بالا رفته است و اگر رنگ بندی را در نظر بگیریم در وضع فوق قرمز قرار دارند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه مبنای رسمی اعلام رنگ بندی شهرها، ستاد ملی مقابله با کرونا است، گفت: رنگ بندی‌های جدید که اعلام می‌شود صحت ندارد و باید براساس رنگ بندی که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می‌کند و از طریق وزارت کشور به استانداری‌ها ابلاغ می‌شود، مبنای عمل قرار گیرد.

وی تصریح کرد: درحال حاضر وضع ۶۳ شهر از شاخص شهرهای قرمز بالاتر است.

رئیسی با بیان اینکه محدودیت‌ها تا پایان هفته آینده تمدید شده است، افزود: در حال حاضر به اقدام و اجرای دقیق شیوه نامه‌ها و محدودیت نیاز داریم و برای اجرای این محدودیت‌ها باید تلاش بیشتری توسط همه دستگاه‌ها انجام شود؛ البته رفته رفته اجرای محدودیت‌ها بهتر شده و شاخص‌ها بیانگر این است که میزان رعایت دستورالعمل‌ها افزایش پیدا کرده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه محدودیت جدیدی نداریم، تصریح کرد: زمانی که در وضع قرمز قرار داریم به معنای محدودیت بسیار شدید است که باید شیوه نامه‌ها دقیق رعایت شود.

وی ادامه داد: هیچیک ازکارگاه ها، صنعت و بخش تولید متوقف نشده است، بنابراین بانک‌ها به دلیل مسائل گردش مالی و اقتصادی باز هستند.

رئیسی گفت: در ادارات بخش خصوصی و دولتی تاکید داریم تا یک سوم کارکنان امکان فعالیت دارند البته اداراتی که امکان تعطیلی دارند این امکان فراهم است و این در اختیار مدیر دستگاه‌ها لست و می‌تواند حداقل کارکنان را برای انجام کارهای ضروری مردم بکار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    این توجیهات بدرد جلسات غیر علنیتون میخوره.یه من کی میرسه

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه