English

رییس پلیس تهران بزرگ در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج:

حدود ۷۰ درصد مشاغل و صنوف، تعطیلی های کرونایی را رعایت می کنند

رییس پلیس تهران بزرگ گفت: براساس بررسی های انجام شده در تهران حدود ۷۰ درصد مشاغل و صنوف محدودیت های کرونایی را رعایت می کنند.

حدود ۷۰ درصد مشاغل و صنوف، تعطیلی های کرونایی را رعایت می کنند

سردار حسین رحیمی در حاشیه چهل و سومین مرحله از طرح رعد پلیس پایتخت در پاسخ به خبرنگار موج اظهار داشت: براساس بررسی های انجام شده در تهران حدود ۷۰ درصد مشاغل و صنوف محدودیت های کرونایی را رعایت می کنند. البته پلیس هم با ۵۰ اکیپ این موضوع را نظارت می کند.

وی افزود: واحدهای متخلف صنفی که محدودیت های کرونایی را رعایت نمی کنند؛ اکثرا در خیابان های فرعی و حاشیه شهر قرار دارند با این وجود در این چند روز بیش از سه هزار  و۴۰۰ واحد صنفی تذکر گرفته اند.

وی همچنین در چهل و سومین طرح رعد خبر از انهدام ۲۹ شبکه سرقت  و ۴ اسلحه جنگی،۲۷ اسلحه سرد و ۱۳۲ دستگاه خودرو و موتور داد.

به گفته سردار رحیمی، با اجرای ۳۱۱ حکم قضایی و کارهای اطلاعاتی بر روی سارقان، مالخران، زورگیران و سایر مجرمان پلیس موفق شد ۸۶۴ نفر از مجرمان را در این طرح دستگیر کند.

وی ادامه داد: بیش از چهار هزار و ۹۳۳ انواع سرقت در این مرحله از طرح شناسایی و اموال مردم کشف شد.

رحیمی با بیان اینکه در این مرحله از طرح رعد پلیس پایتخت به ٨٣۴ پرونده رسیدگی شد، بیان کرد: ۳۰ نفر از متهمان فراری در این طرح دستگیر و ارزش اموال مکشوفه از این تعداد پرونده، ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است.

فرمانده انتظامی پلیس پایتخت همچنین از کشف۱۶ کیلو گرم انواع مواد مخدر خبر داد و گفت :  در این طرح ۳۳ نفر از قاچاقچیان دستگیر و کالای قاچاق به ارزش هشت و نیم میلیارد تومان از آنان کشف گردید.

رییس پلیس پایتخت با درخواست از واحدهای صنفی برای رعایت شئونات اسلامی گفت : این واحدها حتما باید در منظر عمومی شئونات اسلامی را رعایت کنند.

رحیمی گفت: تعداد واحدهای صنفی که در مبادی ورودی و خروجی شهر تهران هستند بر اساس اعلام پلیس اماکن می‌توانند در ماه رمضان خدمات ارائه کنند.

وی با بیان اینکه در ایام ماه مبارک تا به این ساعت دستوری برای ساعات منع تردد و محدودیت شبانه اعلام نشده گفت : با این وجود اگر از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شود اجرایی خواهد شد.

درگیری مسلحانه در خلازیر

درگیری سارقان مسلح خودرو در خلازیر موضوع بعدی سخنان سردار رحیمی بود که وی در تشریح آن گفت : شب گذشته ساعت :2:30 بامداد ماموران گشت به چند نفر که در حال سرقت از خودرویی در منطقه یاد شده بودند برخورد می کنند که آنها به سمت پلیس شلیک می کنند و پس از در درگیری با ماموران پلیس یک نفر از مجرمان مجروح و سه نفر دیگر نیز دستگیر شدند.

رییس پلیس پایتخت در پایان از یکی از مأموران که در درگیری مسلحانه شب گذشته در منطقه خلازیر با رشادت در برابر سارقان ایستادگی کرده بود تشکر و قدردانی کرد.

مخالفت پلیس با خاموشی معابر

رحیمی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره افزایش یک سری از جرایم در ساعات منع تردد شبانه  و خاموشی معابر با وجودیکه اعلام کرد، این موضوع را تایید نمی کند گفت: اما واقعیت این است که متاسفانه ما همچنان با معظل خاموشی ها ر بعضی از نقاط تهران مواجه هستیم که البته در این مورد تذکر داده و تاکید کردیم که اصلا نیازی نیست که در ساعات منع تردد معابر خاموش باشند .

وی افزود: گذشته از بحث های امنیتی ، خاموشی ها، تصادفات را بالا می برد و اصلا در برخی از جاها نیز نیازی به خاموشی وجود ندارد. برای همین این مسئله را نیز به شرکت برق نیز منتقل کردیم که امیدوارم حل و فصل شود.

وی درباره بازگرداندن اموال مسروقه به مالکان آنها نیز گفت: متاسفانه حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد اموال مسروقه از سوی سارقان فروخته می شود اما برای مابقی آن تلاش پلیس این است که این اقلام را در کمترین زمان ممکن به مالباختگان باز گرداند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه