English

رییس پلیس پایتخت :

۲۲ هزار نیروی پلیس امنیت نوروزی پایتخت را تامین خواهند کرد

رییس پلیس پایتخت خبر از تلاش برای برقراری نظم و امنیت پایتخت در نوروز 1400 ، با 22 هزار نیرو و 1400 گشت خودرویی و500 گشت پیاده خبر داد.

22 هزار نیروی پلیس امنیت نوروزی پایتخت را تامین خواهند کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج؛ صبح امروز مانور اقتدار ۱۴۰۰، نیروی انتظامی با شعار امنیت و سلامت و نشاط بهاری  با حضور سردار حسین اشتری"فرمانده نیروی انتظامی ، سرد ار حسین رحیمی" رییس پلیس پایتخت " ، انوشیروان بندپی" استاندار تهران" و دیگر مقامات انتطامی در میدان آزادی برگزار شد. 

سردار رحیمی،  رییس پلیس پایتخت،  در این مراسم گفت: در حالی سال را به پایان می رسانیم که بنابر تدابیر فرمانده نیروی انتظامی و انجام ماموریت های پلیس ، اجرای طرح نوروزی ماموریت کمک به کادر درمانی و بخش سلامت با توجه با شیوع ویروس کرونا را نیز آغاز شده است که در صدر ماموریتهای پلیس قرار گرفت.

وی گفت: در تهران بزرگ نیز در همان روزهای آغازین  فاصله گذاری اجتماعی و منع تردد در مبادی ورودی و خروجی تهران که تهران شهر مسافر فرصت است داشتیم و تلاش کردیم امنیت را به بهترین وجه به مرحله اجرا در آوریم

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه در سال 99 نیروی انتظامی تهران موفق به کشف 86 درصد از جراین فضای مجازی شده است گفت : براساس آمار موجود در این سال بیش از 12 میلیون تماس با 110 پایتخت گرفته شده است که از این تعداد 5/4 میلیون تماس منجر به عملیات پلیسی شده است. 

وی با اشاره به اینکه سال ۹۹ برای پلیس تهران یکی ازش طلایی ترین سال در کشور بود، ادامه داد: در این سال  با اجرای طرح کاشف و رعد، ۸ درصد افزایش کشف و ۷۵ درصد از جرائم کشف شد و  از این حیث جزو برترین ها بودیم. در مبارزه با مواد مخدر نیر با اجرای طرح ها ی مختلف همزمان علیه قاچاقچیان معتادان اجرا شد بالغ بر ۲۵تن انواع مخدر را کشف کردیم که افزایش  ۲۰ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می داد.

وی با ذکر اینکه در طرح ظفر بسیاری از مراکز خرید و فروش مواد مخدر پلمپ شد گفت: همکاران در پلیس راه و راهنمایی رانندگی هر دو جزو  رده های برتر شد و  پلیس راه با اجرای طرح های مختلف، کمترین کشته را در جاده ها داشت.

سردار رحیمی با ذکر اینکه چهارشنبه  سوری امسال با چینش ها و تدابیر انجام شده کمترین حادثه در کل کشور داشتیم گفت:  جایی از دید ما دورنماند و حتی پیش از آن دهها نفر از اراذل و اوباش را قبل از چهارشنبه سوری جمع کردیم و تعهد گرفتیم که اقدام غیر عرف و خطرناکی را انجام ندهند. و موتوری و همچنین

وی با بیان اینکه با بهره گیری از ۱۴۰۰ گشت خودرویی 500 گشت پیاده طرح امنیت و نوروزی پایتخت را شروع کردیم : همچنین بیش از ۱۹۰ ایستگاه پلیس را برای ایام نوروز فعال کردیم و با حضور گسترده همکاران تلاش کردیم که مردم به راحتی به پلیس دسترسی داشته باشند.

رحیمی همچنین تعداد نیروهای حاضر در این طرح را ۲۲ هزار نفر ذکر کرده و گفت: درست است که شهر تخلیه شده ولی برنامه ریزی کرده ایم تا از سرقت اماکن و اموال شهروندان جلوگیری شود.

همکاران در پلیسهای تخصصی یگان حفاطت شهرداری، به صورت شبانه روزی به فکر انجام وظایف محوله و حفاظت از امنیت شهر و شهروندان هستند گفت :تمام تلاش ما بر این است که با توجه به شرایط کرونایی سفری انجام نشود ولی به هرحال باتاکیدات فرمانده نیروی انتظامی کشور تمام توان خود را به کار خواهیم برد تا خدمت گذار تمامی مردم و مسافران در این ایام نوروزی و بهاری باشیم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه