English

نظارت بر مدارس غیردولتی باعث جلب اعتماد بیشتر مردم می شود

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر فرآیند محور بودن نظارت بر مسائل آموزشی وپرورشی، گفت: نظارت بر مدارس غیردولتی و مراکز آموزش از راه دور باعثجلب اعتماد بیشتر مردم به آموزش و پرورش می شود.

نظارت بر مدارس غیردولتی باعث جلب اعتماد بیشتر مردم می شود

به گزارش خبرگزاری موج؛ علی اصغر فانی در جلسه گزارش عملکرد سازمان مدارس غیردولتی در دولت یازدهم و ارائه برنامه های پیش رو، افزود: ارائه گزارش عملکرد توسط بخش های مختلف می تواند علاوه بر خودارزیابی نسبت به برنامه های انجام شده، نیم نگاهی به آینده داشته باشد به طوری که برنامه های در پیش رو، در مدت باقی مانده این دولت به سرانجام برسد و از این منظر جلسات ارائه گزارش عملکرد با بخش های مختلف حوزه ستادی، واجد اهمیت زیادی است.

وی با بیان اینکه در تنظیم گزارش مدیریتی باید تصویری از شرایط تحویل آموزش و پرورش در آغاز فعالیت دولت یازدهم ارائه شود، تصریح کرد: بیان چالش ها، ضعف و نقاط قوت باید مبنای انجام اقدامات آموزش و پرورش قرار گیرد تا بتوانیم متناظر هر چالشی، یک اقدام عملی را تعریف کنیم.

برنامه ها منطبق بر بندهای سند تحول بنیادین و سیاست های پنج گانه آموزش و پرورش باشد

وی افزود: باید در تنظیم گزارش، اقدامات انجام شده و برنامه های پیش رو منطبق بر بندهای سند تحول بنیادین و سیاست های پنج گانه آموزش و پرورش باشد به طوری که خروجی این گزارش بتواند برای مخاطبین و جامعه تصویری از عملکرد آموزش و پرورش را ارائه کند.

وزیر ‌آموزش و پرورش بر ارائه آمار صحیح بر مبنای اقدامات واقعی، خاطرنشان کرد و افزود: در فرصت باقی مانده این دولت، اولویت بندی اقدامات به گونه ای مدیریت شود تا بر اجرای کامل برنامه های اصولی خدشه ای وارد نشود و بتوانیم برنامه های اولویت دار نظام تعلیم و تربیت برای مدیران آینده آموزش و پرورش را پیشنهاد کنیم.

فانی ارتقای کیفیت آموزشی را راهبرد اصلی آموزش و پرورش دولت یازدهم عنوان کرد و افزود: باید تلاش کنیم تا با استفاده از ظرفیت قانون شوراها، تمرکز و نظارت بیشتر بر مدارس و مراکز آموزش از راه دور بتوانیم علاوه بر ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی، اعتماد بیشتر مردم به توسعه مشارکت ها را جلب کنیم.

وی خواستار تسریع در تدوین آیین نامه مناطق مرزی و ارسال آن به شورای عالی آموزش و پرورش شد و گفت: معاونت های آموزشی در ستاد و استان ها باید رسیدگی به مسائل آموزشی و پرورشی مدارس دولتی و مدارس غیردولتی را توأمان انجام دهند و مسئولین مدارس غیردولتی در استان ها و مناطق باید به مسائل مالی، اداری و مجوزهای لازم این مدارس بپردازند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه