English

شهردار تهران خبر داد:

خانواده های تاکسیران های متوفای کرونا، بیمه می شوند/ معاینه فنی تاکسی ها رایگان شد

بعد از گلایه های تاکسیران ها از نادیده گرفته شدن در موضوع حفظ سلامتشان در این ایام کرونایی شهردارتهران از برقراری بیمه برای خانواده های متوفیان کرونای تاکسیران پایتخت خبرداد وگفت: 15 هزار نفر از تاکسیرانان تهران و خانواده های متوفیان تاکسیران ،در مرحله نخست بیمه خواهند شد.

خانواده های تاکسیران های متوفای کرونا، بیمه می شوند/ معاینه فنی تاکسی ها رایگان شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج ؛ پیروز حناچی، شهردارتهران در مراسم تجلیل و نکوداشت از تلاشهای تاکسیرانان تهران و تکریم از خانواده های مدافعان خدمت در دوره شیوع کرونا در حوزه تاکسیرانی گفت: سال گذشته در همین روزها ما اوج شرایط پاندمی کرونا را پشت سرگذاشتیم و تقریبا در هیچ کجا سیستم حمل ونقل تعطیل نشد؛ چراکه همه نیروهای سیستم حمل و نقل پای کار بودند.

وی افزود: باتوجه به شیوع پاندمی کرونا علیرغم اقداماتی که در طول یکسال گذشته تاکنون صورت گرفت، کسانی که مشغول خدمت رسانی با تاکسی بودند؛ طبیعتا بیشتر در معرض ابتلا قرارداشتند و به همین دلیل آمار فوتی افرادی که به این بیماری منحوس مبتلا شدند در بین تاکسیرانان؛ از تعداد آمار فوتی های حوزه خدمات شهری نیز در شهرداری تهران بالاتر بود. 

حناچی گفت: مایاد وخاطرات این عزیزان را در شهرداری تهران را گرامی میداریم و موضوع بیمه تاکسیرانان را پیگیر هستیم.

شهردارتهران خاطرنشان ساخت:  به یک توافق 15هزارنفری اولیه رسیدیم و قرارشده تا از بین نفراتی که بیمه نیستند به عنوان اولین سری این لیست ، تحت پوشش بیمه قرار گیرند و از بین مرحومین تاکسیران نیز، یکی  از افراد درجه یک این عزیزان «مدافع خدمت» در لیست بیمه باشند.

رایگان شدن معاینه فنی تاکسی ها

اما این روزهای پایانی سال، برای تاکسیران ها خبر خوش دیگری را هم همراه داشت. خبری که از سوی معاون شهردار تهران اعلام شد و حکایت از آن دارد که معاینه فنی خودروهای شبکه تاکسیرانی تهران رایگان شده است.  

معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری تهران  از رایگان شدن هزینه مراجعه اول معاینه فنی خودروهای تاکسی شهرتهران در مراکز معاینه فنی منتخب شهر تهران طی سال آینده با مشارکت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران خبرداد.

در حال حاضر هزینه مراجعه اول معاینه فنی خودروهای سبک؛ مبلغ 47 هزار تومان بوده و خودروهای تاکسی با عمر10 سال و کمتر طبق قانون و مصوبات دولت بایستی هر6 ماه یکبار و خودروهای تاکسی با عمر بالای 10 سال هر سه ماه یکبار می توانند نسبت به اخذ معاینه فنی خودروی خود اقدام کنند.

«سیدمناف هاشمی»، اما با اعلام خبر رایگان شدن هزینه مراجعه اول معاینه فنی خودروهای تاکسی شهرتهران گفت: ازآنجائیکه خودروهای تاکسی در مقایسه با خودروهای شخصی، سالانه دارای پیمایش بیشتری بوده و دارای کاربری حمل مسافر است لذا پایش مستمر آنها از لحاظ وضعیت تولید آلایندگی و ایمنی برای مدیریت شهری بسیار حائز اهمیت است.

وی با ذکر اینکه این طرح با هدف کمک به کاهش آلودگی هوا، حمایت مالی از رانندگان تاکسی، ترویج فرهنگ استفاده از خودروهای سالم و حفظ سلامت شهروندان انجام  می شود.

معاون شهردارتهران درباره جزییات این طرح گفت: خودروهای تاکسی شهر تهران در صورت داشتن پروانه تاکسیرانی معتبر که از طریق سامانه «سیما تاکسی» سازمان تاکسیرانی قابل استعلام و کنترل است، می توانند سالانه در هرنوبت مراجعه به مراکز معاینه فنی منتخب شهر تهران ؛ در مراجعات نوبت اول خود از طرح رایگان استفاده کنند.

هاشمی سپس در حالی که تلویحا دلیل این تصمیم را گرفتن هر گونه بهانه ای در خصوص اقدام نکردن تاکسیرانها برای گرفتن معاینه فنی اعلام می کرد گفت: طرح رایگان شدن معاینه فنی تاکسی های پایتخت در سال 99 چندین نوبت در بازه زمانی برجسته به اجرا در آمد و استقبال خوبی از سوی تاکسیرانان را به همراه داشت که با اجرای این طرح حمایتی از ابتدای سال آینده تمامی خودروهای تاکسی شهر تهران مکلف به اخذ معاینه فنی از مراکز معاینه فنی منتخب شهر تهران هستند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری یادآورشد: مرکز بیهقی، شقایق، نیایش، چمران و دماوند مراکز منتخب جهت اجرای این طرح بوده و در این مراکز تمهیداتی پیش بینی خواهد شد که به این خودروها خدمات ویژه ای ارائه شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه