English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

حق اولاد کارگران در سال ۹۹ چقدر است؟

حق اولاد برای خانوارهای با یک فرزند ۱۰ درصد حداقل دستمزد کارگران است و به صورت ماهانه پرداخت می‌شود و برای کارگرانی که دو فرزند دارند، برابر با ۲۰ درصد حداقل دستمزد کارگران است.

حق اولاد کارگران در سال ۹۹ چقدر است؟

به گزارش خبرگزاری موج، برخلاف تصور عموم مردم که فکر می‌کنند حق اولاد به تمام کارگران متاهل تعلق می‌گیرد، پرداخت این بند از حقوق کارگران مشمول قواعد خاصی است.

بیشتر بخوانید:

حق اولاد کارگران در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟/ آیا حق اولاد به تمام کارگران متاهل تعلق می‌ گیرد؟

حق اولاد کارگران متاهل در سال ۹۹

حق اولاد برای خانوارهای با یک فرزند ۱۰ درصد حداقل دستمزد کارگران است و به صورت ماهانه پرداخت می‌شود. به گفته رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران، این حق هر سال با افزایش حداقل دستمزد بیشتر می‌شود همچنین میزان حق اولاد معادل ۳ برابر حداقل مزد روزانه کارگر ساده برای هر فرزند در هر ماه است.

حق اولاد برای کارگرانی که دو فرزند دارند، برابر با ۲۰ درصد حداقل دستمزد کارگران است که این حق در سال جاری برابر با ۳۶۷ هزار تومان است.

حق اولاد به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

برخلاف تصور عموم، داشتن فرزند به تنهایی برای دریافت این بند از حقوق و دستمزد کافی نیست؛ چراکه کارگر باید حداقل ۷۲۰ روز (دوسال) سابقه پرداخت حق بیمه به تامین اجتماعی داشته باشد.

حق اولاد به فرزندان چندساله تعلق می‌گیرد؟

طبق قانون، حق اولاد تا سن ۱۸ سال پرداخت می‌شود و درصورتی که فرزند از ۱۸ سال به بعد قصد ادامه تحصیل داشته باشد، سرپرست خانوار با ارائه گواهی اشتغال به تحصیل فرزند خود می‌تواند حق اولاد را تا مادامی که تحصیل وی ادامه داشته باشد، دریافت کند.

بر اساس همین قانون، در صورت ازدواج فرزند در حال تحصیل، حق اولاد قطع نخواهد شد و به کارگر پرداخت می‌شود.

گفتنی است، در قانون کار محدودیت زمانی برای تحصیل اولاد مشخص نشده است و تا زمانی که گواهی اشتغال به تحصیل فرزند اعتبار داشته باشد، حق اولاد پرداخت می‌شود.

اگر پدر و مادر در یک کارگاه کار کنند، تکلیف چیست؟

بنابر مواد ۸۶ و ۸۷ قانون تامین اجتماعی، زن و شوهری که در یک کارگاه و یا در کارگاه‌های جداگانه اشتغال بکار داشته باشند در صورت داشتن شرایط مذکور (پرداخت ۲ سال حق بیمه) حق اولاد به هر دو والدین پرداخت می‌شود. این پرداختی به جنسیت فرزندان مربوط نبوده و به طور مساوی پرداخت خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

جزئیات عیدی سال ۹۹ کارگران/ حداقل و حداکثر عیدی کارگران چقدر است؟

میزان عیدی و سنوات پایان سال کارگران اعلام شد

جزئیات عیدی سال ۱۴۰۰ کارگران/ حداقل و حداکثر عیدی کارگران چقدر است؟

حق اولاد کارگران در سال ۹۹ چقدر است؟

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی