English

مدیرکل مشارکت های مردمی و سرمایه اجتماعی قوه قضاییه در گفتگو با موج:

سمن ها می توانند در فرآیند رسیدگی به پرونده های قضایی حضور داشته باشند

مدیرکل مشارکت های مردمی و سرمایه اجتماعی قوه قضاییه گفت : سمن ها می توانند از این پس در روند پیگیری و رسیدگی به پرونده های مختلف قضایی حضوری پر رنگ داشته باشند.

سمن ها می توانند در فرآیند رسیدگی به پرونده های قضایی حضور داشته باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، احمد هنری، مدیرکل مشارکت های مردمی و سرمایه اجتماعی قوه قضاییه در حاشیه نشست کارگروه ملی مشارکت نهادهای مردمی با قوه قضاییه ، در خصوص میزان مشارکت سمن ها و سازمان های مردم نهاد به خبرنگار موج گفت: پس از ابلاغ رییس قوه قضاییه در خصوص استفاده هر چه بهتر از پتانسیل های سازمان های مردم نهاد بخش مشارکت های مردمی راهکاری را برای استفاده از این سازمان ها در نظر گرفت که براساس آن، سازمان های مرتبطی که از نهادهای قانونی مجوز داشتند، بسته به خط مشی کاری اشان می توانند در سایت اعلام شده ثبت نام کنند تا در لایحه های مختلف رسیدگی به پرونده ها از آنها استفاده شود.

وی با ذکر اینکه بیش از 30 هزار سمن در کشور وجود دارد گفت: البته هنوز مجوزها و فعالیت های همه آنها ارزیابی نشده است اما، هر کدام که مجوز رسمی داشته باشند می توانند در سامانه ما ثبت نام کنند و در کنار قوه قضاییه در پرونده های مختلف حضور داشته باشند.

هنری در ادامه با ذکر مثالی در این زمینه گفت : فرض کنید در پرونده ای یکی از قضات با زنی بی سرپرست که مشکلی دارد یا متهمی که برای زندان نرفتن نیاز به وثیقه دارد بر خورد می کند، با رویه جدید وی می تواند همان موقع و از طریق سیستم کامپیوتر خود، لیست سمن های ثبت نام کننده در سایت ما را باز کند و با توجه به نوع فعالیت آنها، پرونده و مراجعه کننده را به یکی از آنها ارجاع دهد  و بعد از حل مشکل وی، رای را صادر و پرونده را ببندد.

وی با اشاره به اینکه این طرح مدتی است که به صورت پایلوت آغاز شده است گفت: به زودی این رویه به شکل سراسری اجرایی خواهد شد.   

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه