English

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

به شخصه از حرکت تعاونی ها راضی نیستم/ ۶۵ درصد مردم با تعاونی و عملکرد آنها آشنا نیستند!

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ذکر اینکه باید برای بهبود عملکرد تعاونی ها به نظرات و دیدگاه های مردم نیز توجه کرد تا نقاط قوت و ضعف آنها را بهتر بشناسیم گفت:از سوی دیگرمعتقدم که نباید از کارهای پژوهشی در این حوزه نیز غافل ماند تا بتوانیم به سهم 25 درصدی تعاون ها در اقتصاد که در قانون آمده است، برسیم.

به شخصه از حرکت تعاونی ها راضی نیستم/ 65 درصد مردم با تعاونی و عملکرد آنها آشنا نیستند!

به گزارش خبرگزاری موج؛ محمد شریعتمداری، در مراسم افتتاح همزمان 286 پروژه تعاونی در سراسر کشور گفت: امروز در 11 استان کشور مراکز نوآوری و تعاونی را تاسیس شد تا بلکه بتوانیم با یک نوآوری در تعاونی ها شاهد رشد و توسعه و رونق بیشتر آنها باشیم .

وی با ذکر اینکه جوانان باید در عرصه تعاونی نقش هایی کلیدی داشته باشند گفت: از سوی دیگر دولت نیز باید یک محصول آزمایشی یا نمونه صنعتی را شناسایی و آن را به تولید انبوه برساند . در همین راستا در تلاش هستیم تا از طریق وارد شدن به خانه تولیدکنندگان این کار را انجام می‌دهیم.

او ادامه داد: تعاونی ها در حوزه مسکن  پیشتاز بودند اما در حال حاضر نقش 10 درصدی آنها در تولید مسکن کافی نیست و باید بهتر کار کنند. به همین دلیل ما از طریق بانک توسعه تعاون اقدام کردیم و در حال حاضر 120 تعاونی با 9 هزار واحد مسکونی به بانک توسعه معرفی شده است و انشالله این کار ادامه پیدا خواهد کرد.

شریعتمداری با بیان اینکه معمولا دولت ها در ماه های پایانی عمر کاری خودحرکت کندی را در پیش می‌گیرند گفت : اما ما تلاش کردیم دولت تدبیر و امید برای جلوگیری از چنین معضلی در ماه های پایانی حرکت  سریع تری را در پیش بگیرد تا در نقاط کم برخوردار و حتی توسعه یافته پروژه های مختلفی  افتتاح شود به اشتغال زایی جوانان کمک کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز ما شاهد افتتاح طرح های تعاونی در سطح کشور بودیم به گونه ای که 286 طرح با ایجاد حدود 8300 شغل به صورت نمادین افتتاح شد که بسیار مبارک است و قدمی رو به جلو در اشتغال است.

او افزود: هم در دهه فجر و هم در هفته دولت شاهد افتتاح تعاونی های مختلفی بودیم چون نقش آنها نشان می‌دهد در اشتغال تاثیرگذار هستند بنابرین در مناسبت های گوناگون باید از این طرح ها رونمایی شود چون زمینه اشتیاق را فراهم میکند.

شریعتمداری تصریح کرد: واقعیت این است که توسعه فرهنگ تعاون در جامعه اهمیت بسیاری دارد اما در عمل ما در این حوزه کم کاری داشته ایم و باید بیشتر تلاش کنیم. طبق آخرین نظرسنجی 65 درصد مردم با تعاونی آشنا نبودند بنابراین وظیفه رسانه ملی و سایر رسانه ها این است از طرح های تعاونی صحبت کنند و مردم را آشنا کنند و فرهنگ آن در کودکان نوجوانان و جوانان شکل بگیرد.

او ادامه داد: این اتفاق باید در دوران کودکی رخ دهد یعنی باید به کودک یاد دهیم نفع خود را در نفع جمع جستجو کند تا فرهنگ کارگروهی شکل گیرد که معلم ها بهترین گزینه برای آموزش کار گروهی و جمعی هستند.

وزیر کار با ذکر اینکه برای ایجاد فرهنگ تعاونی ها و کارگروهی با آموزش و پرورش تفاهم نامه ای انعقاد کرده ایم گفت: چراغ راه ما استفاده صحیح از نظرات نخبگان است تا نقایص تعاونی ها را برطرف کنیم.

شریعتمداری گفت: باید نظرات مردم را درخصوص فعالیت تعاونی بدانیم و ضعف های خود را جستجو کنیم از طرف دیگر باید کار پژوهشی انجام دهیم تا به سهم 25 درصدی تعاون که در قانون آمده است، برسیم.

وزیر کار عنوان کرد: به شخصه تلاش م کنم تا از این پس در هر جلسه هیات دولت ؛حتی به اندازه یک جمله هم که شده ، درمورد تعاونی ها صحبت کنم تا این تعاونی ها به مردم و جامعه شناخته و اگر مشکلاتی برای فعالیت آنها وجود دارد درمورد آن صحبت تا برطرف شود. همچینین علاوه بر سند توسعه تعاون باید راه های رسیدن به آن سهم 25 درصد گام برداریم.

وی همچنین با درحالیکه معتقد بود در این دروه نسبت به دوره های گذشته بهتر عمل شده است گفت: اما به شخصه از رویه کنونی نیز راضی نیستم چون معتقدم جای کار بیشتری دارد و هرچقدر برای تعاونی ها کار کنیم کم است.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه