English

احتمال افزایش حداقل مستمری مددجویان کمیته امداد به ۵۰۰ هزار تومان

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد از احتمال افزایش حداقل مستمری مددجویان کمیته امداد به ۵۰۰ هزار تومان خبر داد.

احتمال افزایش حداقل مستمری مددجویان کمیته امداد به ۵۰۰ هزار تومان

به گزارش خبرگزاری موج، همایش ملی امور اجتماعی در برنامه هفتم توسعه طی امروز و فردا با حضور جمعی از مسئولان حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی کشور به صورت مجازی در حال برگزاری است.

حسین خدرویسی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در این همایش با اشاره به برنامه‌های کمیته امداد در راستای فقرزدایی در کشور، اظهار داشت: اولویت اول این نهاد حمایتی، توانمندسازی مددجویان در حوزه‌های مختلف از طریق خدمات پایه اشتغال و درآمدزایی باثبات، حمایت و سلامت خانواده و ارتقای کیفیت خدمات اجتماعی است؛ البته در پیوست همه این فعالیت‌ها حوزه فرهنگی و مذهبی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر برنامه مسنجمی در کمیته امداد در حال تدوین است و بنا داریم با راه‌اندازی امداد الکترونیکی، به صورت یکپارچه‌سازی خدمات مختلفی را به مددجویان ارائه دهیم.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با بیان اینکه اکنون بیش از یک‌میلیون و 700 هزار سالمند تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، ابراز داشت: برنامه تکریم سالمندان و بالا بردن خدمات کیفی به این افراد به ویژه حمایت‌های درمانی و اجتماعی مورد توجه این نهاد قرار دارد.

خدرویسی با اشاره به پرداخت مستمری ماهانه به مددجویان کمیته امداد، تصریح کرد:‌در حال حاضر مستمری برای یک نفر مددجو حدود 200 هزار تومان و حداکثر پرداخت مستمری به یک خانواده 620 هزار تومان است؛البته این میزان کافی نبوده و در مجلس در حال رایزنی هستیم تا حداقل مستمری برای یک نفر از مددجویان، 500 هزار تومان در نظر گرفته شود.

خدرویسی با اشاره به خدمات مختلف به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد، متذکر شد: پرداخت مستمری یکی از خدماتی است که کمیته امداد به مددجویان ارائه می‌کند و در کنار آن 120 نوع خدمت به مددجویان ارائه می‌کنیم که اگر بخواهیم مجموع خدمات ارائه شده در یک ماه را برآورد کنیم، عددی بیش از مقدار مستمری اعلامی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی