English

وزش باد شدید در غرب و جنوب غرب کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۲۸ و ۲۹ بهمن) در غرب و جنوب غرب کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وزش باد شدید در غرب و جنوب غرب کشور

به گزارش خبرگزاری موج، صادق ضیاییان با اشاره به اینکه طی امروز و فردا (۲۶ و ۲۷ بهمن) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت، اظهار کرد: از این رو در شهرهای صنعتی و پرجمعیت با افزایش غلظت آلاینده‌ها مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: از اواخر وقت روز دوشنبه (۲۷ بهمن) سامانه بارشی از مرزهای غربی وارد کشور می‌شود و طی روز سه‌شنبه (۲۸ بهمن) در برخی استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، به‌تدریج دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز مرکزی فعال خواهد بود.

به گفته ضیاییان طی روز چهارشنبه (۲۹ بهمن) این سامانه تقویت می‌شود و در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی سبب بارش باران و وقوع رعد و برق و در ارتفاعات و نقاط سردسیر سبب بارش برف می شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی روز پنجشنبه (۳۰ بهمن) علاوه بر این مناطق، شمال شرق کشور متاثر از این سامانه بارشی خواهد شد، اظهارکرد: شدت بارش طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۲۹ و ۳۰ بهمن) در استان‌های واقع در غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز مرکزی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۲۸ و ۲۹ بهمن) در غرب و جنوب غرب کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد، گفت: در برخی نقاط استان‌های خوزستان، کرمانشاه و ایلام خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

ضیاییان در ادامه با بیان اینکه طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۲۸ و ۲۹ بهمن) وزش باد گرم جنوبی در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل رخ می‌دهد، اظهار کرد: از این‌رو ذوب برف و احتمال وقوع بهمن در دامنه‌های البرز مرکزی دور از انتظار نیست همچنین طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۲۹ و ۳۰ بهمن) در بیشتر مناطق کشور وزش باد شدید خواهیم داشت و در نواحی مرکزی و شرقی خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۳۰ بهمن و ۱ اسفند) نیز کاهش محسوس دما در نوار شمالی کشور رخ می‌دهد. خلیج فارس نیز از روز سه شنبه تا پنجشنبه (۲۸بهمن تا ۳۰ بهمن) و دریای خزر طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۳۰ بهمن و ا اسفند) مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۷ بهمن) صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد و طی روز سه‌شنبه (۲۸ بهمن) نیز کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی همراه با وزش باد و با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه