English

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان روستاییان و عشایراعلام کرد:

تا پایان بهمن عیدی بازنشستگان صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان پرداخت می شود/ بیش از دو میلیون خانواده روستایی فاقد بیمه هستند

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان روستاییان و عشایر ضمن اعلام خبر همسان سازی مستمری های مستمری بگیران صندوق ، از پرداخت عیدی بازنشستگان این صندوق تا پایان بهمن‌ماه خبر داد .

تا پایان بهمن عیدی بازنشستگان صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان پرداخت می شود/ بیش از دو میلیون خانواده روستایی فاقد بیمه هستند

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج ، علی شیرکانی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان روستاییان و عشایر؛ در نشست خبری امروز خود در خصوص انتقادهایی که در مورد همسان سازی حقوق مستمری بگیران مطرح می شود؛ با اشاره به اینکه در سال جاری؛ از همان ابتدا با مشکلات ناشی از آن تا دل روستاها آغاز شد گفت: از آنجاییکه بیمه صندوق؛ اختیاری است کارگزاری های ما باید چهره به چهره و تک به تک هموطنان را برای بیمه جذب کنند. اما به خاطرمحدودیت های کرونایی ارتباطات ما با مردم کم شد بطوریکه در بهار تنها  حدود ۱۸ هزار جذب بیمه شده داشتیم که از این حیث آمار خوبی تلقی نمی شود.

وی با ذکر اینکه در تابستان و پاییز شمار جذب بیمه شدگان افزایش یافت گفت: جمع بندی ما این است که می توانیم سال ۹۹ را با وجود کرونا و اتخاذ تدابیر و اصلاح فرایندها، یکی از بهترین سال های عملکردی صندوق بدانیم. 

وی همچنین با اشاره به موضوع همسان سازی مستمری ها که یکی از مطالبات جدی اعضای صندوق بوده و هست  با بیان اینکه سعی کردیم این همسان سازی با فرمول های خاص صندوق اتفاق بیافتد گفت: همسان سازی یعنی افرادی که در یک سطح و جایگاهی بازنشسته شده اند با کسی که امسال در همان سطح بازنشسته می شود حقوق یکسان دریافت کنند. اصولا علت ایجاد این فاصله به این موضوع بر می گردد که چون سرعت رشد حقوق از سرعت رشد مستمری بیشتر است یک شکافی ایجاد می کند که همین امر در نهایت باعث نارضایتی اعضای مستمری بگیر صندوق می شود. 

شیرکانی ادامه داد: براساس فرمولی که ما استفاده می کنیم، به عنوان مثال اگردو نفر، در سطح ۸ ، در دو سال مختلف بازنشسته شده باشند امسال حقوقشان برابر می شود. این همسان سازی از ابتدای سال محاسبه شده و همراه با مابه التفاوت آن در آبان ماه پرداخت شده است.

وی با ذکر اینکه قانون ما را مشمول سال ۱۳۶۵ درباره نقل و انتقال ها می‌دانست و نیاز بود که اصلاحات لازم در آیین نامه و مجوزهای قانونی بدهیم  گفت: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده این امر محقق شد. 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر افزود: مصوبه شورای عالی رفاه را با انصای رئیس جمهور دریافت کردیم و این مشکل حل شده است. این مصوبه اخیرا ابلاغ شده و در حال تدوین آیین نامه اجرایی آن در دو صندوق بیمه کشاورزان و سازمان تامین اجتماعی هستیم. 

وی همچنین اشاره به طرح پوشش بیمه ای یک میلیون و ۴۰۰ هزار روستایی که در سال جاری انجام شد گفت: این افراد توانایی پرداخت همین مستمری را هم نداشتند و برای همین مقرر شد تا پنج سال حمایت هایی برای پرداخت حق بیمه از آنها صورت گیرد. در این راستا با کمیته امداد، بهزیستی و دیگر نهادهای مربوط هماهنگی هایی انجام شده است .

وی تصریح کرد: تا کنون ۹۰۰ هزار نفر شناسایی و ثبت شده اند و منتظریم سازمانی برنامه، بودجه را تخصیص دهد تا به محض تخصیص اعتباردر گام اول این ۹۰۰ هزار نفر را پوشش می دهیم تا در مراحل بعدی یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به طور کامل تحت پوشش قرار گیرند.

شیرکانی در مورد آخرین آمار بیمه شدگان تحت پوشش این صندوق نیز گفت: حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار بیمه شده فعال داریم. دو میلیون نفر نیز عضو صندوق هستند. عضو صندوق فردی است که یک مرتبه نزد ما بیمه پردازی انجام داده ولی ممکن است به عضویت صندوق های دیگر درآمده باشد یا بیمه پردازی اش را ادامه نداده باشد و علت اخلاف این دو آمار در همین است. 

وی با تاکید براینکه برای پرداخت عیدی مستمری بگیران معمولا مصوبه هیئت امنا لازم است گفت: برای کسانی که تا قبل از ۳۱ شهریور مستمری بگیر ما شده اند که شامل  ۹۵ درصد از مستمری بگیران می شوند؛ معادل یک حداقل حقوق سطح یک می پردازیم که ۵۵۰ هزار تومان است و اگر نیمه دوم سال بازنشسته شده باشند نیمی از این مبلغ پرداخت می شود. 

شیرکانی آمار مستمری بگیران این صندوق را بالغ بر ۱۲۲ هزارنفر ذکر کرده و گفت : برنامه ریزی کرده ایم در بهمن ماه حتما عیدی ها را بپردازیم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه جامعه روستایی شامل ۲۱ میلیون ایرانی است گفت: آمارها نشان می دهد حدود ۱۰ میلیون نفراز این تعداد، ۱۰ تا ۱۸ ساله و همچنین بخشی عضو دیگر صندوق ها هستند. 

وی تعداد کسانیکه می توانند عضو صندوق شوند را حدود ۶ میلیون نفراعلام کرده و گفت : البته نباید از یاد برد که بیمه ذات و ضرورت یک خانوار است. 

به گفته وی با توجه به گزارش سازمان هدفمندی یارانه ها، در کشور حدود دومیلیون و ۲۰ هزار خانوار روستایی شناسایی شده اند گفت : می دانیم  که این خانوادها در روستاها زندگی می‌کنند و فاقد بیمه هستند و هدفگذاری ما روی این خانوارو برای بیمه آنهاست.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه