English

کلاهبرداری با ترفند برنده شدن در قرعه‌کشی یک برنامه رادیویی

سرهنگ گودرزی از کلاهبرداری میلیونی با ترفند برنده شدن در قرعه‌کشی یک برنامه رادیویی خبر داد و گفت: متهم پس از انتقال به پلیس فتا به کلاهبرداری به بیش از 20 نفر از شهروندان با این روش اعتراف کرد و اظهار داشت جمعا بیش از دو میلیارد ریال از این طریق سرقت کرده است.

کلاهبرداری با ترفند برنده شدن در قرعه‌کشی یک برنامه رادیویی

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری متهمی خبر داد که به بهانه برنده شدن در برنامه رادیویی 2 میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود.

سرهنگ داود معظمی گودرزی ، در تشریح این خبر اظهار داشت: یکی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد فردی ناشناس با وی تماس تلفنی برقرار کرده و با اقدامات فریبنده از وی کلاهبرداری کرده است.

شاکی گفت: در منزل بودم که فردی با شماره همراه با بنده تماس گرفت و خود را مجری رادیو جوان معرفی کرد و با ایجاد محیطی شبیه به صدای استودیو و انجام کنش های هیجانی اظهار داشت بنده برنده قرعه کشی شده ام.

رئیس پلیس فتا تصریح کرد: مجرم با استفاده از ترفندهای زیرکانه مالباخته را متقاعد کرد که برای دریافت جایزه خود سریعا به نزدیکترین دستگاه خودپرداز محل زندگی مراجعه و پس از وارد کردن کارت عابر بانک به دستگاه کدهای مختلفی را که متهم از پشت تلفن به وی اعلام کرده وارد کند، شاکی این پرونده با یک غفلت ساده در نهایت متوجه سرقت 100 میلیون ریال از حساب بانکی خود می شود.

این مقام سایبری ادامه داد: موضوع در دستور کار متخصصان سایبری پلیس قرار گرفت و پس از اقدامات تخصصی و تحقیقات گسترده مجرم در فضای مجازی شناسایی و هویت وی برای پلیس روشن شد.

سرهنگ گودرزی اضافه کرد: پس از بررسی‌های فنی محل فعالیت وی نیز شناسایی شد که پس از تشریفات قضائی ، متهم دستگیر و برای ادامه تحقیقات در اختیار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام پلیسی، ادامه داد:  متهم پس از انتقال به پلیس فتا به کلاهبرداری به بیش از 20 نفر از شهروندان با این روش اعتراف کرد و اظهار داشت جمعا بیش از دو میلیارد ریال از این طریق سرقت کرده است.

رئیس پلیس فتا به شهروندان توصیه کرد: همان گونه که به دفعات توسط پلیس هشدار داده شده است به هیچ عنوان جهت دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک و یا دادن اطلاعات محرمانه کارت بانکی نیست و تماسهایی که این موارد را از شهروندان درخواست می نمایند قطعا کلاهبرداری است،شهروندان همچنین می توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا ناجا به آدرس  www.cyberpolice.ir  اطلاع رسانی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی