English

علیرضا رئیسی خبر داد؛

افزایش مراجعه بیماران کرونا به مراکز درمانی در برخی از شهرهای کشور

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در یک برنامه تلویزیونی از افزایش مراجعه بیماران کرونا به مراکز درمانی در برخی از شهرهای کشور خبر داد.

افزایش مراجعه بیماران کرونا به مراکز درمانی در برخی از شهرهای کشور

به گزارش خبرگزاری موج، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ارتباط زنده تلویزیونی اظهار داشت: خوشبختانه وضعیت نسبتا در کشور از لحاظ شیوع بیماری کرونا داریم و باید اعلام کنیم که هیچ شهر قرمزی در سطح کشور نداریم. شهرهای قرمز در استان مازندارن به نارنجی تبدیل شدند و در سطح کشور درحال حاضر 19 شهر نارنجی، 256 شهر آبی و 157 شهر زرد داریم. این موضوع می‌تواند خوشحال کننده باشد اما به صورت جدی تذکر می‌دهم که هفته گذشته شاهد پروتکل شکنی در برخی شهرها بودیم و یکی از شهرهایی که پروتکل در آن رعایت نشد کاشان بود که تذکرات لازم داده شده است.

رئیسی با بیان اینکه یکی از نگرانی‌ها ما رشد 47 درصدی ترددها است و این موضوع به طور جدی نگران کننده است گفت: هرگونه عدم رعایت پروتکل منجر به بدتر شدن شرایط می‌شود، مردم ما در رعایت پروتکل‌ها افتخار آفرینی کردند و باید از این موضوع مراقبت کنیم به دلیل اینکه عدم رعایت می‌تواند منجر به بازگشت محدودیت‌ها شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: در سطح دنیا می‌بینیم که ویروس ضعیف نشده است بلکه قوی‌تر شده است، ویروس انگلیسی درحال حاضر حدود 60 کشور دنیا را درگیر کرده است و قدرت بیشتری دارد و جوانان را درگیر می‌کند، آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد قدرت کشندگی و میزان مرگ و میر در ویروس جدید بالاتر است. باید قاطعانه جلوی هرگونه تجمعی ایستاد. دورهمی خانوادگی، مسافرت و هرگونه تجمعی می‌تواند منجر به مرگ و میر شود و ما وظیفه داریم هشدار بدهیم به دلیل اینکه ما مسوول سلامت مردم هستیم.

وی گفت: در مقوله سلامت معامله نخواهیم کرد و سفت و محکم پای رعایت پروتکل‌ها ایستاده‌ایم، در هفته جاری درخصوص بازنگری محدودیت‌ها به دلیل افزایش تجمعات تصمیماتی گرفته خواهیم گرفت. در تیر و مرداد به دلیل ساده انگاری شاهد موج جدید بودیم؛ هر موج جدید منجر به 10 هزار مرگ می‌شود و 10 هزار خانواده داغدار می‌شوند، ویروس جدید جوانان را درگیر می‌کند و امیدواریم بتوانیم با رعایت پروتکل‌ها شاهد ادامه روند ثبات در کشور باشیم. به هیچ وجه نمی‌شود با سلامت مردم شوخی کرد و باید قاطعانه روی این موضوع ایستاد، در برخی استان‌ها میزان بیماران سرپایی درحال افزایش است که نتیجه آن بالارفتن آمار بستری و مرگ‌ومیر خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه