English

گزارش موج از ورود قاطع دستگاه قضا به پرونده های شهری:

مفسده در دل مدعیان مبارزه با فساد!؟/شهردار در کیش و شهرداران در بازداشت؟

بعد از بازداشت های گسترده شهرداران و اعضای شوراهای شهر و روستا در استان ها و شهرهای مختلف، به نظر می رسد دامنه این بازداشت ها اینبار به پایتخت کشیده شده باشد.

مفسده در دل مدعیان مبارزه با فساد!؟/شهردار در کیش و شهرداران در بازداشت؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج؛ امروز عصر، خبری منتشر شد که حکایت از بازداشت دو شهردار منطقه ۲ و ۸ تهران داشت. البته این خبر یک ساعت بعد با دستپاچگی از سوی شهرداری و برخی از اعضای شورا رد شد. در خبر منتشر شده آمده بود که مرتضی رحمانی شهردار منطقه ۲ و مهناز استقامتی شهردار منطقه ۸ پایتخت بازداشت شدند.

این در حالی است که تا حدود یکساعت بعد هم شورا و هم شهرداری در سکوت مطلق خبری بودند. اولین اظهار نظر اما از سوی محسن هاشمی بود که به صورت تلگرافی گفت: این دو شهردار احضار شده اند نه دستگیر. این نظریه زمانی قوت می گیرد که بدانیم مهناز استقامتی و حسن رحمانی پیش از این، هر دو در منطقه ۲۱ شهردار بوده ا ند و پس از آن به مقام شهردار منطقه ۸ و ۲ منصوب شده اند. 

با بالا گرفتن ماجرا اما بالاخره شهرداری هم وادار به واکنش شد. در اولین واکنش، پیروز حناچی شهردار تهران که اتفاقا گفته میشود بعلت آلودگی هوا با خانواده در کیش بسر میبرد و شاید واکنش توییتری وی موید همین موضوع باشد در توئیتی نوشت: مدیریت فعلی شهرداری همواره در برخورد با فساد پیشقدم بوده است و همانگونه که بارها اعلام کرده ایم درصورت کشف اسناد فساد و یا دلایلی مبنی بر تخلف و یا ارائه مستندات از سوی نهادهای ذیصلاح، شهرداری تهران تابع قانون است و سریعا وارد عمل خواهد شد.

وی در ادامه و در توئیتی دیگر نوشت: همچنین ضمن اینکه معتقدم فساد در هر دوره ی مدیریتی و توسط هر شخصی مذموم است و مردم نباید احساس کنند در برخورد با آن تبعیضی وجود دارد! تاکید دارم خدمات صادقانه خانواده شهرداری و تلاش های مدیران آن در این شرایط نباید تحت الشعاع این موارد قرار گیرد.

همزمان با این توئیت مدیرکل روابط عمومی شهرداری تهران نیز با اعلام اینکه صبح امروز دو تن از شهرداران مناطق( ۲ و ۸ ) بدلایل و اتهاماتی که هنوز به شهرداری اعلام نشده است؛ توسط ضابطین قضایی احضار شده‌اند گفت: موضع شهردار محترم تهران در این خصوص اعلام می شود.

این بازداشت ها اما همچنان تا لحظه تنظیم گزارش با سکوت عجیب خبری اعضای شورای شهر همراه بوده است. این در حالی است که مدیریت شهری جدید همواره از همان روزهای اول شعار مبارزه با فساد در شهرداری را فریاد می زند و به بسیاری از مدیران شهری دوره های گذشته اتهام تخلف و فساد را زده اند و حتی محمد علی نجفی، اولین شهردار مدیریت جدید شهرداری که هم اینک نیز در زندان به سر می برد مدعی شده بود که ۱۲ پرونده تخلف بزرگ را در مورد مدیریت شهری دوره های قبل به دستگاه قضا داده است. پرونده هایی که به گفته مسئولان این دستگاه رسیدگی به آنها هنوز نتیجه ای را در برنداشته است! فساد و تخلفات اداری و همچنین اتهام تخلف در اجرای طرح تفصیلی و شهرفروشی از جمله دیگر بهانه های شهرداران جدید برای برکناری مدیران با سابقه شهرداری دوره های قبل شد. حالا به نظر می رسد همان اتهامات، دامن مدیریت شهری گذشته باشد، آنهم به شیوه ای جدی و با حکم های قاطع دستگاه قضا. چرا که در ظاهر این چند مدیر ارشد شهرداری به خاطر تخلفاتی که در زمان مدیریتشان در منطقه ۲۱ و در عرصه ساخت و ساز داشته اند بازداشت یا احضار شده اند!  از سویی سکوت پرمعنای شورای شهر و شهرداری و تلاش برای لاپوشانی این خبر نیز از جمله دیگر مواردی است که بر ابهامات این احضاریه ها و بازداشت ها می افزاید! این سکوت زمانی معنادارتر می شود که به گفته یکی از اعضای شورا، شهرداری هیچ اطلاعی از آن نداشته  و غافلگیر شده است. سکوتی که قطعا چندان دوام نخواهد آورد و فشار افکار عمومی و ادامه بازداشت های احتمالی سایر مدیران شهری مختلف نیز بالاخره شورا و شهرداری را وادار به پاسخگویی به همان اتهاماتی خواهد کرد که در طول سه سال گذشته، بارها خودشان با همان اتهامات آبروی مدیران شهری دوره های پیشین را نشانه رفته بودند! 

احضارها و بازداشت هایی که به گفته برخی از منابع غیر رسمی تازه آغاز اقدامات قوه قضاییه برای مقابله با تخلفات مدیران شهرداری و شورا می باشد!

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه