English

دبیرکل جبهه همنا:

شهر نباید سیاسی اداره شود / با عینک سیاسی نمی شود شهر را مدیریت کرد

جبهه همبستگی ملی نیروهای انقلاب (همنا) امروز طی نشستی خبری با تشریح اهداف و برنامه های خود رسما آغاز به کار کرد.

شهر نباید سیاسی اداره شود /  با عینک سیاسی نمی شود شهر را مدیریت کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج ، مرتضی طلایی صبح امروز در نشست خبری جبهه همبستگی ملی نیروهای انقلاب ( همنا ) که با هدف اعلام موجودیت و آغاز کار رسمی آن برگزار می شد گفت: این نشست خبری در واقع ، اعلام رسمی تشکیلاتی است که مقداری با سایر احزاب متفاوت است.عنوان جبهه همبستگی ملی نیروهای انقلاب اسلامی (همنا) بیانگر آن است که کشور، جامعه و مردم با هویت‌های ملی و دینی درهم تنیده و بهم پیوسته است. از راهبردهای ما ایجاد همبستگی ملی و تلاش برای افزایش حضور مردم در عرصه‌های اجتماعی است.

دبیرکل جبهه همنا در ادامه با تاکید براینکه یکی از مهمترین اهداف این تشکل کادرسازی است گفت: تلاش خواهیم کرد تا با بهره‌مندی از طریق تشکیلات به موضوع کادرسازی و تربیت نیرو در عرصه سیاسی و اجتماعی بپردازیم.

این عضو شورای شهر تهران از اعتماد سازی و واگذاری امور  به مردم به عنوان یکی دیگر از اهداف این جبهه یاد کرده و گفت: مدیریت شهری یکی از اهداف کوتاه مدت ما است در حوزه مدیریت شهری این جبهه تلاش خواهد کرد تا علاوه بر حضور مردم  در اداره شهرهایشان شورایی را با عنوان شورای کار و خدمت  ایجاد نماید که به دور از هرگونه اقدام سیاسی باشد.

وی با تاکید براینکه وقتی سیاست وارد مدیریت شهری شود از تکالیف ذاتی این حوزه فاصله گرفته می‌شود، گفت: ما در فعالیت‌هایمان به لایه‌های پایینی جامعه توجه داشته و آنها را به‌ عنوان سرمایه‌های جامعه در نظر گرفته‌ایم.

ووی حوزه فعالیت‌های همنا را تمام عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی برنامه دانسته و گفت: معتقدیم هر سه حوزه باید باهم فعالیت کنند چرا که کار تشکیلاتی در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی آورده سیاسی خواهد داشت.

دبیرکل همنا ولایتمداری، برنامه محوری،  تصمیم علمی، شفافیت در عمل و روندهای مالی و اداری و مبارزه با رانت فساد را از دیگر اولویت‌های این جبهه عنوان کرده و گفت : پاسخگو بودن اهمیت دارد.مردم حق سوال دارند و مسئولین هم باید برای همیشه پاسخگو فعالیتی باشد که در دوره اش بوده است.

سردار طلایی با اشاره به اینکه باید با رانت مقابله کرد، گفت: تا زمانی که مجاری فساد وجود دارد این رانت ها نیز وجود خواهند داشت. برای همین معتقدیم در حوزه مدیریت باید این مجاری مسدود شود. تا زمانی که با توصیه تراکم فروخته شود رانت بزرگ در مجموعه است. برای همین برای مقابله با رانت خواری نیز ورود پیدا می کنیم.

این عضو سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه باید حرف های تخصصی و فنی برای ورود به انتخابات داشت گفت: بیشترین واقعیت این است که سرمایه ها در داخل خود سیستم و مجموعه مدیریت شهری و خانواده بزرگ آن در سطح کشوراست. اما در این میان از نقش کارمندان و مدیران غفلت شده است. اگر قرار است تشکیلاتی پا به انتخاباتی برگذارشود باید لیستی از شهردار منتخب، مدیران و معاونین را معرفی کند.

سردار طلایی تاکید کرد: باید به گونه ای عمل کرد که پس لرزه های ناشی از انتخابات در مدیریت شهری نداشته باشیم بلکه باید برای مشکلات شهر برنامه داشته باشیم و در این راه از ظرفیت داخلی استفاده کنیم.

وی ادامه داد : ما با هیچ یک از جریان های سیاسی تعارض و تقابلی نداریم بلکه اگر هم اختلافی هست، این اختلافات درحوزه سلیقه‌ها و رویه‌ها است. ما در همنا بر این باوریم که مکانیزم انتخابات مجلس و ریاست جمهوری با شوراهای شهر متفاوت است و نمی‌توان با عینک سیاسی به مدیریت شهری نگاه کرد.

وی سرمایه انسانی را از مهمترین ثروت ها و داشته های هر مجموعه ای دانسته و گفت:  براین اساس بر ظرفیت نیروها و مدیران شهرداری باور داریم هر گروهی که به شورای شهر راه یافت باید از ظرفیت‌های موجود در شهرداری استفاده کند. از وجوه مهم سرمایه‌های اصلی هر سازمان منابع انسانی است و نباید از آن غفلت کرد.

عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران با تاکید براینکه باید در فرآیند انتخاب مدیران در شهرداری از مدیران داخلی شهرداری استفاده شود  گفت: انتصابات در شهرداری باید افقی و عمودی باشد و نباید برای کسی در این میان سهمی قائل شد. بی‌توجهی به موضوع انتصابات باعث شده تا همه افراد تمایل داشته باشند تا مدیر شوند. آیین‌نامه‌های مربوط به انتصابات باید بروزرسانی شود.

وی تصریح کرد: به دنبال افرادی نیستیم که به دنبال جایگاه دیگری باشند. سهم احزاب و جریانات سیاسی، صاحبان سرمایه بالای ۷۰ درصد سبد مدیریت شهری است و کمتر از ده درصد رزومه نقش ایفا می کند

طلایی کشف استعداد در مدیریت شهری را ازدیگرموارد مهمی دانست که در دوره های قبل از آن غفلت شده و در این زمینه گفت: ما براین باوریم که می‌توان حتی در یک دوره چهارساله ۵ هزار مدیر شایسته فقط در شهرداری تهران تربیت کنیم و حتی به تدریج نیاز کشور را نیز از درون مدیریت شهری تأمین کنیم.

وی در ارتباط با بهره‌مندی از ظرفیت شورایاران هم بیان کرد: کنشگران محلی مانند سمن‌ها و شورایاری‌ها زبان مردم هستند و باید ۱۲۰ شهردار ناحیه را مردم انتخاب کنند.

طلایی بخشی از مشکلات شهر را بافت فرسوده دانست و گفت: ۴۱ درصد ساکنین شهر تهران در بافت بحران زا، ۱۵ درصد در ساختمان‌های فرسوده،  ۲ درصد پهنه گسلی، ۲ درصد در حریم رودخانه و ۱۶ درصد در بافت ریز دانه زندگی می‌کنند که باید مورد توجه قرار گیرد.

دبیرکل همنا همچنین در خصوص شیوه های اداره شهر نیز گفت: در شهر تهران دیگر نیاز به بزرگراه نداریم بلکه باید به موضوع سرمایه‌گذاری در محلات متمرکز شویم.

عضو سابق شورای شهر تهران در پایان در خصوص این‌که آیا این جبهه قصد دارد لیست جداگانه‌ای از مهدی چمران (عضو سابق شورای شهر) ارائه کند نیز گفت: ممکن است من در لیست آینده نباشم و هنوز لیستی ارائه نداده‌ایم. آقای چمران هم قرار نیست لیست دیگری بدهند بلکه در این خصوص، در شورای ائتلاف بعدی تصمیم‌گیری می‌کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه