English

سخنگوی ناجا:

تعداد اراذل و اوباش افزایش نداشته است

سردار مهدی حاجیان سخنگوی ناجا با بیان اینکه تعداد اراذل و اوباش در کشور افزایش نداشته است گفت: ناجا اجازه نمی‌دهد معدود افراد قانون‌شکن با اقدامات خود رعب و وحشت ایجاد کنند.

تعداد اراذل و اوباش افزایش نداشته است

به گزارش خبرگزاری موج، سردار مهدی حاجیان سخنگوی ناجا در پاسخ به پرسشی در خصوص انتشار مداوم اخباری مبنی بر دستگیری اراذل و اوباش و اینکه آیا تعداد این افراد افزایش یافته است، اظهار داشت: عنوان کلمه اراذل و اوباش به عنوان افرادی که رعب و وحشت ایجاد می کنند خط قرمز پلیس است.

وی گفت: در دسته بندی ها اراذل و اوباش به سطوح ۱ و ۲ و نوظهور طبقه بندی شده اند و قانون وظیفه ما را در این خصوص مشخص کرده است.

معاون اجتماعی ناجا تصریح کرد: ناجا اجازه نمی‌دهد معدود افراد قانون‌شکن با اقدامات خود رعب و وحشت ایجاد کنند.این کار بسیار دردآور است که فردی در مقابل قانون بایستد و همین قانون به پلیس اجازه برخورد با این افراد را داده است.

معاون اجتماعی ناجا در پاسخ به این سوال که آیا تعداد اراذل و اوباش افزایش یافته است گفت: نه خیر؛تعداد اراذل و اوباش افزایش نیافته است بلکه حساسیت بیشتر شده و  مطالبه مردم باعث شده که تعداد دستگیری‌های اراذل و اوباش افزایش یابد.

وی در پاسخ به دیگر پرسشی در خصوص انتشار اخباری مبنی بر دستگیری سارقان به واسطه تیراندازی اعلام کرد: قانون به کارگیری سلاح وضعیت پلیس را مشخص کرده است؛ پلیس بر اساس این قانون وظیفه خود را انجام می‌دهد.

سردار حاجیان گفت: قانون اجازه داده بعد از دستور ایست اگر متهم اعتنایی نکرد قانون بکارگیری سلاح را اعمال کند چرا که باید در برابر فرمان قانون ایستاده و تسلیم شوند؛ماده ۳ قانون به کارگیری اصطلاح این موارد را بازگو می‌کند.

سخنگوی ناجا گفت: ما جدی هستیم که امنیت مردم تامین شده و آرامش آنها خدشه‌دار نشود چرا که ترمیم امنیت سخت است. سخنگوی ناجا گفت: اگر در یک منطقه یک فرد رذل بخواهد رعب و وحشت ایجاد کند و آرامش و رفاه مردم را از بین ببرد قانون وظایف را تعیین کرده و پلیس مقتدرانه عمل خواهد کرد.

وی در خصوص تعامل پلیس با قوه قضاییه گفت: پلیس و قوه قضاییه مکمل هم هستند؛ وظیفه پلیس ردیابی، شناسایی و دستگیری و وظیفه قوه قضاییه محاکمه و اجرای مجازات بود و ما همکاری بسیار ارزشمندی را با هم داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه