English

رئیس شورای استان در پاسخ به خبرنگار موج عنوان کرد:

آب شرب تهران مشکلی ندارد و آلوده نیست

رییس شورای استان شهر تهران در پاسخ به سوال خبرنگار موج در مورد احتمال آلوده بودن آب شرب بخش جنوبی تهران که این روزها سوژه داغ رسانه هاست گفت: براساس گزارش های دریافتی خوشبختانه آب این بخش از تهران مشکل خاصی ندارد ولی بطور کلی با پیگیری های صورت گرفته عملیات احداث تصفیه خانه های پردیس ، بومهن و... که بخشی از فاضلاب آنها هم اکنون به داخل رودخانه جاجرود می ریزد؛ با سرعت خوبی درحال انجام است تا این مشکل به صورت ریشه ای حل شود.

آب شرب تهران مشکلی ندارد و آلوده نیست

به گزارش خبرگزاری موج؛ الهام فخاری رییس شورای استان تهران در نشست خبری خود در پاسخ به خبرنگار موج در مورد احتمال آلوده بودن آب  تهران که از سد ماملو تامین می شود گفت : خوشبختانه براساس گزارش هایی که دریافت کرده ایم، آب این بخش از شهر هنوز مشکل خاصی ندارد اما در عین حال برای رفع آلوده بودن آب رودخانه جاجرود که به سد ماملو می ریزد به فاضلاب ؛   عملیات احداث تصفیه خانه های پردیس ، بومهن و... که بخشی از فاضلاب آنها هم اکنون به داخل رودخانه جاجرود می ریزد ؛ با سرعت خوبی در حال انجام است که در صورت راه اندازی آنها، دیگر نگرانی خاصی در مورد آلوده بودن آب فاضلاب انسانی وجود نخواهد داشت.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار موج در خصوص اینکه چه تضمینی وجود دارد که آبهای سطحی   در شهرستان های استان تهران باعث بروز آبگرفتگی و حتی تکرار حادثه شهرهایی چون شهرهای جنوبی کشور نشود گفت: همانطور که می دانید وظیفه جمع آوری آبهای سطحی در شهرهای اقماری استان تهران با شهرداری تهران نیست . با این وجود با هماهنگی های بعمل آمده با شرکت اب و فاضلاب و نهادهای مرتبط و شهرداری های شهرستان ها و شهرک های تهران، جلسات متعددی برای ساماندهی و هدایت آبهای سطحی برگزار شد که امیدواریم با انجام این تدابیر شاهد بروز آبگرفتگی شدید در این مناطق نباشیم.  

  وی با  بیان اینکه شورای استانی نظارت چندلایه ای دارد و ابزارهای نظارت تفاوت دارد، گفت: به کارهای اجرایی به ویژه تأمین آب شهرستان‌های استان تهران نقد هایی جدی داریم و پیگیر حل این معضلات هستیم. اما واقعیت این است که ما دستمان از حوزه اجرا دور است اما نظارت بر روی اجرا داریم و پیگیر مطالبات مردم هستیم.

به گفته فخاری،  شورای استان تهران به عنوان یک شورای میانی تلاش کرد حوزه‌ها و زمینه‌های جدیدی را پیش ببرد اما همه‌گیری کرونا روال کارها را به‌هم ریخت اما جلسات شورا به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

 فخاری در خصوص ضعف نظارت در شورای استان تهران نیز گفت: ما تلاش می کنیم تا با اقداماتی چون بازدید های  سرزده به پروژه های در حال اجرا یا متوقف شده استان تهران  سرکشی می‌کنیم ولی  نمی توان کتمان کرد که از بعد نظارتی دچار کاستی هستیم.

فخاری همچنین با اشاره به بازداشت تعدادی از اعضای شوراها در شهرستان‌های مختلف تهران گفت: این آمار نسبت به تعداد جامعه شوراها، تعداد زیادی نیست ضمن آنکه باید به این موضوع نیز اشاره کرد که بخشی از این دستگیری‌ها مربوط به تخلفات اعضا در ادوار گذشته است که هم اینک دستگاه قضا به آن رسیدگی می‌کند و بخشی نیز تخلفات شخصی اعضای شوراهاست.

وی با بیان اینکه تعداد بازداشتی‌ها در این دوره از شوراها نسبت به گذشته بیشتر نیست، ادامه داد: بخشی از این تخلفات شخصی است و مربوط به نهاد و شورا نیست علاوه بر اینکه برخی از اعضا نیز هنوز جرمشان اثبات نشده و نمی‌توان در رابطه با آن اظهارنظر کرد و باید منتظر نتیجه نهایی ماند.

گفتنی است که برخی از رسانه ها طی دو هفته گذشته گزارش هایی را منتشر کرده بودند که با توجه به ریزش فاضلاب انسانی شهرستان هایی چون پردیس و بومهن و... نسبت به احتمال آلوده بودن آب شرب بخش جنوبی تهران، هشدار داده بودند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه