English

برف و باران کشور را فرا می‌گیرد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اعلام کرد: تا اواسط هفته جاری بارش برف و باران کل کشور را فرا می‌گیر.

برف و باران کشور را فرا می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری موج، صادق ضیاییان اظهار کرد: امروز (۱۵ آذر) سامانه بارشی در جنوب غرب، جنوب کشور و بخش‌هایی از کرمان و شمال خلیج فارس سبب بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید و در برخی مناطق شمال غرب و غرب کشور، گیلان، مازندران، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران موجب بارش باران و در مناطق سردسیر و کوهستانی این مناطق سبب بارش برف می‌شود.

وی ادامه داد: طی فردا (۱۶ آذر) بر شدت و گستره بارش افزوده می‌شود و به جز جنوب سیستان و بلوچستان در بیشتر مناطق کشور بارندگی خواهیم داشت.

به گفته ضیاییان طی این مدت بارش در مناطق جنوبی همراه با رعد و برق و گاهی وزش باد شدید موقت خواهد بود همچنین در مناطق مستعد بارش تگرگ و در مناطق سردسیر و کوهستانی شمال غرب، غرب، شمال شرق و ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: شدت بارش طی فردا (۱۶ آذر) در استان‌های گیلان، فارس، بوشهر، کرمان، نیمه شرقی خوزستان، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طی روز دوشنبه (۱۷ آذر) عمده فعالیت سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور، استان‌های ساحلی دریای خزر و بخش‌هایی از مرکز کشور است، گفت: طی این روز در استان‌های واقع در شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی نیز بارش پراکنده برف و باران رخ می‌دهد.

ضیاییان با بیان اینکه طی روز سه‌شنبه (۱۸ آذر) بارش خفیف باران در سواحل غربی دریای خزر ادامه دارد، اظهار کرد: طی این روز در برخی مناطق سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شرق هرمزگان و جنوب خراسان جنوبی بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد همچنین طی روز چهارشنبه (۱۹ آذر) برقراری این شرایط در بخش‌های جنوبی سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و گیلان دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه با اشاره به اینکه از امروز تا دوشنبه (۱۵ تا ۱۷ آذر) دمای هوا به‌طور محسوسی در سطح کشور به‌ویژه نیمه شمالی کاهش می‌یابد، اظهارکرد: طی امروز و فردا (۱۵ و ۱۶ آذر) شمال و مرکز خلیج فارس، از روز دوشنبه تا آخر هفته نواحی شرقی و مرکزی خلیج فارس و تنگه هرمز و از امروز تا ظهر چهارشنبه (۱۵ تا ۱۹ آذر) دریای خزر به‌ویژه سواحل غربی و مرکزی آن مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۶ آذر) ابری و مه آلود همراه با بارش باران و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد و طی روز دوشنبه (۱۷ آذر) نیز نیمه ابری تا ابری همراه با مه رقیق، در بعضی ساعات بارش پراکنده و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه