English

بارش برف و باران در برخی از مناطق کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور خبر داد.

بارش برف و باران در برخی از مناطق کشور

به گزارش خبرگزاری موج، صادق ضیاییان اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی از ظهر امروز (۱۱ آذر) سامانه بارشی از سمت جنوب غرب وارد کشور می‌شود و در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال فارس، شمال بوشهر و غرب خلیج فارس سبب بارش باران، گاهی رعد و برق، در برخی مناطق بارش تگرگ، در ارتفاعات بارش برف و در اواخر وقت در نواحی مرکزی کشور سبب بارش پراکنده می‌شود.

وی با بیان اینکه فردا (۱۲ آذر) فعالیت این سامانه بارشی تشدید می‌شود، گفت: از این رو این سامانه علاوه بر این نواحی در استان‌های لرستان، ایلام، همدان، برخی نقاط استان کرمانشاه، مرکزی، اصفهان و قم نیز فعال خواهد بود و در برخی نقاط از استان‌های سمنان، خراسان رضوی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکز بارش پراکنده را به‌دنبال دارد.

به گفته ضیاییان شدت بارش فردا (۱۲ آذر) در شمال و شرق خوزستان، لرستان و نیمه شمالی چهارمحال و بختیاری خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: طی روز پنجشنبه (۱۳ آذر) در غرب، جنوب‌ غرب، استان‌های ساحلی خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و نواحی مرکزی کشور و شمال شرق نیز بارش رخ می‌دهد.

وی افزود: طی روز جمعه (۱۴ آذر) در غرب خلیج فارس، بوشهر، برخی مناطق خوزستان، فارس و غرب کرمان، غرب دریای خزر و غرب گیلان بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت همچنین در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف دور از انتظار نیست.

ضیاییان همچنین گفت: طی روز شنبه (۱۵ آذر) علاوه بر این مناطق در دامنه‌های جنوبی البرز غربی شاهد بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر شاهد بارش برف خواهیم بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۲ آذر) نیمه ابری همراه با مه صبحگاهی، به‌تدریج ابری با احتمال بارش پراکنده و با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و طی روز پنجشنبه (۱۳ آذر) نیز نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی، به‌تدریج ابری و با احتمال بارش پراکنده با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه