English

طرز تهیه بمب کاکائوی شکلات داغ

بمب های کاکائوی شکلات داغ از معجون‌های شیرین، مفرح و شادی آور است که امروزه خواهان بسیاری دارد؛ از همین رو طرز تهیه آنرا برای شما خواننده عزیز آماده کرده‌ایم.

طرز تهیه بمب کاکائوی شکلات داغ

به گزارش خبرگزاری موج، بمب های کاکائوی شکلات داغ در حال حاضر در بین مردم محبوبیت ویژه ای پیدا کرده و درک این موضوع که چرا امروزه یکی از رایج ترین خوراکی ها، شکلات داغ است ساده است؛ دلیل اصلی مصرف بمب های کاکائوی شکلات داغ این است که این معجون‌های مفرح و شیرین انصافا سرگرم کننده است و البته بسیار خوشمزه هستند و شور و نشاط را در بدن انسان بطرز شگفت آوری تزریق می‌کنند.

با استفاده از این آموزش می توانید بمب های کاکائوی شکلات داغ را با مواد دلخواه و طعم دهندهای فصلی و کمی اسپرینکل(ترافل) در آمیخته و نوشیدنی مورد علاقه خود را تهیه کنید. یکی از بمب های کاکائوی شکلات داغ را به یک لیوان شیر گرم اضافه کنید و شاهد تبدیل آن به یک نوشیدنی بی همتای زمستانی باشید. قطعا لازم نیست یادآوری کنیم که این نوشیدنی با یک کتاب خوب و یک پتوی نرم در این هوای سرد و البته در جایی دنج، تعطیلات شما را به ماندگار ترین خاطره تبدیل می‌کند.

بمب کاکائوی شکلات داغ

مواد لازم بمب کاکائوی شکلات داغ

  • ۲ فنجان چیپس شکلات ( در صورتی که میخواهید مزه پایه شکلاتی باشد قدری بیشتر )
  • ۶ قاشق غذاخوری مخلوط کاکائوی داغ
  • ۶ قاشق غذاخوری مینی مارشمالو یخ زده و آب نبات خرد شده
  • اسپرینکل(ترافل) یا زرق و برق دهنده‌ها دیگر خوراکی
  • قالب های نیم کره سیلیکونی
  • برس مخصوص و یا مسواک (مسواک باید جدید، تمیز و البته فقط برای اینکار استفاده شود)

 

نکته:

ما از دو قالب شش حفره‌ایی که هر حفره آن قطری معادل ۵ سانتیمتر دارد استفاده کردیم، این قالب ها را می‌توان از فروشگاه های لوازم قنادی خریداری کرد. با این حال، شما می توانید از قالب‌هایی با حفره های کمی بزرگتر یا کوچکتر استفاده کنید، فقط مطمئن شوید که کُرِه‌های تمام شده در یک لیوان قرار می گیرند؛ اگر فقط از یک قالب استفاده می کنید مواد را بر این اساس تنظیم کنید.

بمب کاکائوی شکلات داغ

مرحله ۱

در یک ظرف و یا همان کاسه مایکروویو، نیمی از شکلات را اضافه کنید. در فواصل ۱۵ ثانیه ای در مایکروویو گرم آنها را گرم نمایید و مرتباً آنرا بررسی کرده و البته مخلوط کنید. اگر مایکروویو ندارید، می توانید یک دیگ بخار دوتایی درست کرده و شکلات را روی اجاق گاز ذوب کنید. ۱/۳ قابلمه را آب کنید و سپس یک کاسه با حرارت بالا روی آن قرار دهید، مطمئن شوید که کف کاسه به آب نمی خورد. شکلات را درون ظرف بریزید حال منتظر بمانید تا آب به حالت جوشیدن نزدیک شود و با تغییر حالت دادن شکلات شروع به همزدن شکلات نمایید تا به شکل یکدست درآید.

نکته:

شکلات را به صورت دسته ای و نه یک باره ذوب کنید با استفاده از این روش، شما از سفت شدن شکلات اضافی در حین پر شدن قالب جلوگیری می کنید. در غیر این صورت، ممکن است نیاز به داغ کردن مجدد شکلات داشته باشید وگرنه شکلات به شکل کلوچه و غیر قابل استفاده تبدیل خواهد شد.

بمب کاکائوی شکلات داغ

مرحله ۲

یک قاشق غذاخوری شکلات ذوب شده را داخل یکی از حفره ها بریزید.

بمب کاکائوی شکلات داغ

مرحله ۳

با استفاده از برس مخصوص، شکلات را در قسمت داخلی قالب پخش کنید؛ فراموش نکنید تمام تلاش خود را بکنید تا شکلات را به خصوص در امتداد لبه ها در یک لایه یکنواخت پخش کنید. (با این کار بعداً می توان کُرِه ها را آسان تر ساخت).

بمب کاکائوی شکلات داغ

 

نکته

اگر برس ندارید از مسواک و یا اگر آنرا هم ندارید، می توانید از پشت قاشق استفاده کنید.این کار را با حفره های باقیمانده تکرار کنید؛ شکلات را در قالب های باقی مانده کماکان پخش کنید.

 

بمب کاکائوی شکلات داغ

مرحله ۴

قالب را به مدت ۱۰ دقیقه و یا تا زمانی که خنک و البته شکلات آن سفت شود در فریزر قرار دهید؛ بیکار ننشسته و در حالی که قالب اول در حال سرد شدن است، شکلات بیشتری ذوب کرده و قالب دوم را پر کنید؛ با سفت شدن شکلات، هرگونه ترک یا سوراخ را بررسی کنید و در صورت لزوم شکلات را دوباره بهم زده و مجددا در فریزر قرار دهید.

 

نکته

درست قبل از بیرون آوردن نیمکُرِه از فریزر، مقدار کمی شکلات ذوب شده ولرم (دقت کنید ولرم و نه داغ) آماده کنید. حالا برس خود را کاملا شسته و خشک نمایید و برای استفاده دوباره آنرا آماده کنید. به این ترتیب، شما آماده خواهید بود که نیمکره‌ها را به سرعت بهم بچسبانید.

بمب کاکائوی شکلات داغ

مرحله ۵

وقتی شکلات آماده شد، قالب را از فریزر خارج کرده و آن را برگردانید (برعکس کنید) و سپس کف حفره ها را فشار دهید تا شکلات از درون آن خارج شود. نیم کره های شکلاتی را بردارید.

بمب کاکائوی شکلات داغ

مرحله ۶

در هر کدام از نیمکُرِه ها که حالا به شکل کاسه در آمده اند حدود یک قاشق غذاخوری مارشمالو خشک شده و آب نبات‌ یخ زده و کاکائو داغ اضافه کنید، ناگفته نماند اینجا دیگر به سلیقه شما بستگی دارد، می توانید اسپرینکل(ترافل) یا زرق و برق دهنده‌های دیگر خوراکی اضافه کنید.

بمب کاکائوی شکلات داغ

مرحله ۷

قالب دیگر را از فریزر خارج کرده و به همانگونه که قبلا توضیح داده شده نیمکره های کاکائویی را از آن خارج نموده و سپس یک نیمه خالی را روی نیمه پر شده قرار دهید و پس از آن شکلات ذوب شده را در امتداد درز بکشید تا مهر و موم شود. سعی کنید سریع کار کنید و بمب داغ کاکائو را تا حد ممکن با شکلات ذوب شده ببندید.

 

نکته

برس زدن با شکلات داغ باعث آب شدن کُرِه ها می شود، بنابراین مطمئن شوید که شکلات ذوب شده ولرم یا تقریباً هم دمای اتاق باشد.

 

بمب کاکائوی شکلات داغ

مرحله ۸

بمب مهر و موم شده را در قالب قرار دهید تا به حالت ایستاده خشک شود. این کار را با کُرِه های باقی مانده تکرار کنید. در صورت تمایل، شکلات ذوب شده اضافی را بصورت خطی روی بمب های شکلاتی بریزد و سپس آنها را با اسپرینکل(ترافل) یا آب نبات خرد شده تزیین نمایید؛ شما همچنین می توانید خرده کراکر گراهام، کلوچه های خرد شده، اسپرینکل(ترافل) و یا هر زرق و برق خوراکی دیگر و همچنین شکلات سفید ذوب شده را اضافه کنید. برای لمس کردن یک حس و حال فوق العاده توصیه میکنیم، آب نبات های رنگارنگ را ذوب کنید و از بالا بر روی هر کُرِه بریزید. شکمو نباشید و مجددا بمب های کاکائویی شکلاتی را به یخچال باز گردانید. برای رسیدن به بهترین نتیجه، باید آنها را تا زمانی که واقعا قابل استفاده شوند در یخچال نگهداری کنید.

تبریک می‌گوییم! بلاخره نوبت استفاده از بمب کاکائوی شکلات داغ فرا رسید؛ یکی از بمب‌های کاکائوی شکلات داغ را به یک لیوان شیر داغ اضافه کنید. شگفت انگیز است!!! بمب کاکائویی ترکید! بله همینطور است؛ با قرار دادن بمب کاکائویی در شیر داغ بمب خوشمزه ما ترکیده و معجون برای خوردن آماده شده است. حال ابتدا آنرا خوب مخلوط کنید و سپس لذت ببرید.

بمب کاکائوی شکلات داغ

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه