English

سردار رحیمی:

۷۰۳ تیم ویژه پلیس برای اجرای طرح محدودیت های کرونایی در پایتخت فعال شده است

رئیس پلیس پایتخت تأکید کرد: پلیس پایتخت ۷۰۳ تیم ویژه برای اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی در سطح شهر فعال کرده که از این تعداد ۴۵۱ تیم در میادین اصلی شهر، ۲۶ تیم در مبادی ورودی و خروجی پایتخت و ۱۲۶ تیم هم در ایستگاه‌های مترو مستقر هستند.

۷۰۳ تیم ویژه پلیس برای اجرای طرح محدودیت های کرونایی در پایتخت فعال شده است

به گزارش خبرگزاری موج، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت صبح امروز دوشنبه در برنامه «چاپ اول» شبکه خبر، با اشاره به اجرای محدودیت‌های هوشمند ترافیکی در پایتخت، گفت: پلاک‌های شهرستانی به هیچ عنوان حق تردد در استان‌های تهران و البرز را ندارند و در صورت تردد حتماً از طریق دوربین‌های نظارتی جریمه می‌شوند اما با توجه به تدابیر اندیشیده شده، اگر فردی ساکن تهران باشد اما پلاک خودرویش شهرستانی باشد، می‌تواند پس از جریمه به مراکز اجرائیات پلیس راهور مراجعه کند و با نشان دادن مدارک سکونتی خود، جریمه را ببخشد.

وی ادامه داد: از روز اول اجرای طرح هوشمند محدودیت‌های کرونایی تا امروز حدود ۵۹۳۲ دستگاه خودرو که از ساعت ۲۱ شب تا ۴ صبح غیرقانونی تردد داشتند، اعمال قانون شده و ۲۶ هزار خودرو که غیربومی بودند و قصد ورود به پایتخت را داشتند، به شهرهای خود بازگشتند و اجازه ورود به پایتخت را نگرفتند.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه مخدوش کردن پلاک علاوه بر جریمه راهنمایی و رانندگی، پیگرد قضایی دارد، گفت: بحث مخدوش کردن پلاک یا باز کردن آن در این روزها بیشتر به چشم می‌خورد اما رانندگان بدانند این فعل وصف مجرمانه دارد و تا امروز با حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ خودرو برخورد شده است.

* پلیس به ۴۵۳ هزار مورد تذکر لسانی  برای استفاده از ماسک داده است

رحیمی با بیان اینکه پلیس به ۴۵۳ هزار مورد تذکر لسانی داده است، گفت: در تمام طول روز بالغ بر ۵۰ درصد کاهش تردد در سطح شهر را داریم و همچنین ترددهای شبانه ۷۰ درصد کاهش یافته است. در مترو هم بیش از ۹۵ تا ۹۸ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در مبادی ورودی به تهران ۵۰ تا ۷۰ درصد کاهش تردد به تهران را داریم و همچنین اصناف و کسبه بالای ۹۰ تا ۹۵ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

وی تأکید کرد: پلیس پایتخت ۷۰۳ تیم ویژه برای اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی در سطح شهر فعال کرده که از این تعداد ۴۵۱ تیم در میادین اصلی شهر، ۲۶ تیم در مبادی ورودی و خروجی پایتخت و ۱۲۶ تیم هم در ایستگاه‌های مترو مستقر هستند.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اجرای طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی از پارکینگ گفت: این طرح با تدبیر فرمانده ناجا آغاز شد و در مرحله اول موتورسیکلت‌هایی که چندین سال در پارکینگ بودند، با تسهیلاتی آسان ترخیص شدند و در مرحله بعدی، ما قصد اجرای این طرح را برای خودروهای رسوبی داریم.

رحیمی گفت: تهران بیشترین تعداد موتورسیکلت‌های رسوبی در پایتخت را دارد اما متأسفانه از این طرح استقبال چندانی نشده است.

* ترخیص ۱۵۰۰ موتورسیکلت رسوبی در تهران

وی اظهار کرد: ما کار ترخیص را راحت و به نحوی مراحل را تنظیم کرده‌ایم که افراد بتوانند به راحتی موتورسیکلت خود را تحویل بگیرند البته تا امروز حدود ۱۵۰۰ دستگاه موتورسیکلت تحویل مالکشان داده شده است.

رحیمی، اطلاع‌رسانی ضعیف در رابطه با طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی را یکی از دلایل عدم استقبال مردم از این طرح دانست و گفت: حدود ۶۰ هزار موتورسیکلت و ۱۰ هزار خودرو در پارکینگ‌های پایتخت رسوب کرده‌اند.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: ما در شب ۱۲۰ تور ایست و بازرسی برای برقرار کردن نظم، انضباط و آرامش و همچنین برخورد با متخلفین فعال کرده و برای نظم و امنیت مردم از هیچ کاری کوتاهی نکرده‌ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی