English

توقف روند صعودی بستری بیماران مبتلا به کرونا در تهران

نادر توکلی معاون درمان ستاد کرونا در استان تهران از توقف روند صعودی بستری بیماران مبتلا به کرونا در پایتخت خبر داد.

توقف روند صعودی بستری بیماران  مبتلا به کرونا در تهران

به گزارش خبرگزاری موج، معاون درمان ستاد کرونا در استان تهران با اشاره به وضعیت بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های تهران، اظهار کرد: خوشبختانه روند بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها طی چند روز اخیر افزایشی نداشته، ولی تا زمانی که این روند آماری به سطح معنی داری نرسد نمی‌توانیم در مورد آن قضاوت و نتیجه‌گیری قطعی داشته باشیم.

نادر توکلی با اشاره به تحلیل‌های آماری صورت گرفته طی روزهای اخیر، در این رابطه اظهار کرد: با بررسی آمار کل مراجعین سرپایی به بخش‌های درمانی یعنی مراجعین سرپایی به  درمانگاه‌ها، کلینیک‌ها و اورژانس‌ها و همچنین آمار بیماران بستری در بیمارستان‌ها و در ادامه محاسبه مجموع این آمار با میزان مرگ و میرها، درصد مرگ و میر بیماران کرونایی در تهران نزدیک به دو درصد  تعیین شده است.

وی با بیان اینکه در این تحلیل آماری میزان کل مراجعات به بخش‌های مختلف درمانی  و نه صرفاً آمار بستری در بیمارستان‌ها محاسبه شده است، گفت: البته آمار مراجعات به مراکز بهداشت و مطب‌های خصوصی در این تحلیل محاسبه نشده است.

توکلی با بیان اینکه این آمار نشان‌دهنده آلودگی بالای جامعه و فعال بودن زنجیره انتقال بیماری است، عنوان کرد: این تحلیل نشان می‌دهد که میزان آلودگی در جامعه بسیار بالاتر از عددی است که فکر می‌کنیم و همین مساله اهمیت "کانتکت تریسینگ" و ردیابی مبتلایان و تماس‌های نزدیک آنان را بیش از پیش پر رنگ و پر اهمیت می‌کند.

معاون درمان ستاد کرونای تهران با تاکید بر اهمیت اجرای طرح محله محور مقابله با کرونا و ردیابی بیماران و تماس های نزدیک آنان در قالب طرح شهید سلیمانی، اظهار کرد: ردیابی و به دنبال آن قرنطینه مبتلایان نقش بسیار پر رنگی در کنترل و کاهش بار اپیدمی بیماری خواهد داشت.

توکلی در پایان با تاکید بر اینکه اجرای موثر محدودیت‌های کرونایی در قطع زنجیره انتقال بیماری و کاهش بار بیماری کمک بزرگی محسوب می شود، تصریح کرد: در این میان مهمترین و اصلی‌ترین نقش را مردم ایفا می‌کنند، لذا ضمن تاکید بر رعایت پروتکل‌ها و محدودیت‌ها، توصیه می‌کنیم به شدت از دورهمی‌های خانگی و جمع‌های دوستانه پرهیز و اجتناب شود، چراکه بر اساس آخرین مطالعات ثابت شده که در شرایط فعلی اپیدمی، جمع‌های خانگی و دوستانه بیشترین نقش را در شیوع و انتقال بیماری ایفا می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی