English

احمدرضا مرادی خبر داد:

اجرای محدودیت های آرامستان های اصفهان با تصویب ستاد کرونا

احمدرضا مرادی گفت: در صورت تصویب ستاد استانی کرونا محدودیت های آرامستان های شهر اصفهان از جمله ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم عزاداری به جز مناسک خاکسپاری اجرایی می شود. وی ادامه داد: خانواده هایی هم که در غم از دست دادن عزیزان خود به آرامستان باغ رضوان مراجعه می کنند، باید با رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و با کمترین نفرات حاضر از هرگونه تجمع و ازدحام خودداری کنند. این مقام مسئول اظهار کرد: با توجه به افزایش آمار متوفیان و تشدید محدودیت های کرونایی به منظور حفظ سلامت شهروندان، در صورت تصویب در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، صرفا برگزاری مناسک خاکسپاری با حضور حداقلی افراد در آرامستان شهر اصفهان امکان پذیر و برگزاری مجالس ترحیم تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد شد. مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان افزود: همچنین خانواده های عزادار پس از انجام مناسک خاکسپاری و یا زیارت اهل قبور سریعا محل را ترک کنند و در این زمینه همکاری لازم را با مأموران انتظامات سازمان داشته باشند. وی تصریح کرد: توزیع هرگونه خیرات و نذورات نیز در قالب مواد غذایی غیر بسته بندی در آرامستان ها ممنوع است. مرادی بیان کرد: متوفیان کرونایی در قطعات مورد درخواست خانواده‌ها و بر اساس پروتکل های بهداشتی در عمق دو متری دفن می شوند و چنانچه از قبل برای خرید قبر اقدام کرده اند و قبور آنها در طبقه دوم باشد، نسبت به جابجایی قبور اقدام می شود. وی اظهار کرد: دفن متوفیان کرونایی شهرستان اصفهان در آرامستان باغ رضوان انجام و چنانچه بستگان قصد خاکسپاری اموات در هریک آرامستان های شهری و یا روستایی شهرستان اصفهان را داشته باشند پس از هماهنگی با مرکز بهداشت استان اقدام می شود. این مقام مسئول ادامه داد: برای خاکسپاری اموات در آرامستان ها، همراه داشتن گواهی فوت، شناسنامه و کارت ملی متوفی الزامی است و چنانچه فوت در مراکز درمانی اتفاق افتاده باشد گواهی فوت توسط همان مرکز و یا در موارد خاص توسط پزشکی قانونی صادر می شود. مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان گفت: در صورتیکه متوفی در منزل و یا خارج از مراکز درمانی فوت کرده باشد بستگان متوفی با تماس با مرکز اعزام خودروهای حمل متوفی به صورت شبانه روزی با شماره تلفن های 20 20 72 35 و یا ۱۵۳۰ برای اعزام خودرو و انتقال متوفیان به آرامستان باغ رضوان اقدام و برای صدور گواهی فوت به واحد دادپزشکی مستقر در آرامستان باغ رضوان مراجعه کنند تا پس از صدور گواهی مربوطه، متوفی تحویل سالن تطهیر شود.

اجرای محدودیت های آرامستان های اصفهان با تصویب ستاد کرونا

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، احمدرضا مرادی گفت: در صورت تصویب ستاد استانی کرونا محدودیت های آرامستان های شهر اصفهان از جمله ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم عزاداری به جز مناسک خاکسپاری اجرایی می شود.

وی ادامه داد: خانواده هایی هم که در غم از دست دادن عزیزان خود به آرامستان باغ رضوان مراجعه می کنند، باید با رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و با کمترین نفرات حاضر از هرگونه تجمع و ازدحام خودداری کنند.

این مقام مسئول اظهار کرد: با توجه به افزایش آمار متوفیان و تشدید محدودیت های کرونایی به منظور حفظ سلامت شهروندان، در صورت تصویب در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، صرفا برگزاری مناسک خاکسپاری با حضور حداقلی افراد در آرامستان شهر اصفهان امکان پذیر و برگزاری مجالس ترحیم تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان افزود: همچنین خانواده های عزادار پس از انجام مناسک خاکس

وی تصریح کرد: توزیع هرگونه خیرات و نذورات نیز در قالب مواد غذایی غیر بسته بندی در آرامستان ها ممنوع است.

احمدرضا مرادی بیان کرد: متوفیان کرونایی در قطعات مورد درخواست خانواده‌ها و بر اساس پروتکل های بهداشتی در عمق دو متری دفن می شوند و چنانچه از قبل برای خرید قبر اقدام کرده اند و قبور آنهپاری و یا زیارت اهل قبور سریعا محل را ترک کنند و در این زمینه همکاری لازم را با مأموران انتظامات سازمان داشته باشند.ا در طبقه دوم باشد، نسبت به جابجایی قبور اقدام می شود.

وی اظهار کرد: دفن متوفیان کرونایی شهرستان اصفهان در آرامستان باغ رضوان انجام و چنانچه بستگان قصد خاکسپاری اموات در هریک آرامستان های شهری و یا روستایی شهرستان اصفهان را داشته باشند پس از هماهنگی با مرکز بهداشت استان اقدام می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: برای خاکسپاری اموات در آرامستان ها، همراه داشتن گواهی فوت، شناسنامه و کارت ملی متوفی الزامی است و چنانچه فوت در مراکز درمانی اتفاق افتاده باشد گواهی فوت توسط همان مرکز و یا در موارد خاص توسط پزشکی قانونی صادر می شود.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان گفت: در صورتیکه متوفی در منزل و یا خارج از مراکز درمانی فوت کرده باشد بستگان متوفی با تماس با مرکز اعزام خودروهای حمل متوفی به صورت شبانه روزی با شماره تلفن های 20 20 72 35 و یا ۱۵۳۰ برای اعزام خودرو و انتقال متوفیان به آرامستان باغ رضوان اقدام و برای صدور گواهی فوت به واحد دادپزشکی مستقر در آرامستان باغ رضوان مراجعه کنند تا پس از صدور گواهی مربوطه، متوفی تحویل سالن تطهیر شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه