English

حریرچی عنوان کرد؛

کاهش ۱۰ درصدی مرگ های کرونایی و ۳۰ درصدی ابتلا تا یک ماه آینده

معاون کل وزارت بهداشت از کاهش ۱۰ درصدی مرگ های کرونایی و ۳۰ درصدی ابتلا تا یک ماه آینده خبر داد و بیان کرد: به طور قطع نتیجه محدودیت‌ها مثبت خواهد بود.

کاهش ۱۰ درصدی مرگ های کرونایی و ۳۰ درصدی ابتلا تا یک ماه آینده

به گزارش خبرگزاری موج، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در گفتگو با شبکه خبر، اظهار داشت: بررسی آثار محدودیت‌ها زمان بر است و برای کاهش میزان بستری‌ها به دو تا سه هفته و همچنین برای کاهش موارد فوتی حداقل یک ماه تا ۵ هفته زمان لازم است.

وی گفت: به طور قطع نتیجه محدودیت‌ها مثبت خواهد بود، اما آثار حداکثری بستگی به میزان همکاری مردم و رعایت دستورالعمل‌ها در سطح خانواده و پرهیز از دورهمی‌ها دارد.

حریرچی افزود: هدف گیری ما برای محدودیت‌ها این است که برای یک ماه یعنی تا یکم دی موارد ابتلاء ۳۰ درصد کاهش یابد و موارد مرگ و میر نیز ۱۰ درصد کمتر شود.

وی ادامه داد: تولید انبوه واکسن کرونا، زمانبر و هزینه بر است و حتی واکسنی که اکنون در شرکت فایزر در حال تولید است نیاز به یک زنجیره سرد ۷۰ درجه دارد که توزیع آن را در سطح جهان دشوار می‌کند.

حریرچی گفت: به طور قطع تا دو سال آینده تولید و توزیع واکسن مؤثر برای اکثر کشورهای دنیا ممکن نیست و چاره‌ای جز رعایت دستورالعمل‌ها نداریم.

معاون کل وزارت بهداشت افزود: با وجود واکسن هم حداقل تا دو سال آینده شیوه نامه‌های بهداشتی باید رعایت شود.

حریرچی گفت: حتی پس از تأیید واکسن‌ها و تزریق آن به ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم، شیوه نامه‌های بهداشتی ضد کرونا حداقل تا ۲ سال دیگر باید رعایت شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه