English

افزایش۳۳ درصدی تصادفات در زمان بارندگی

سرهنگ محمد رازقی معاون عملیات پلیس راهور پایتخت از افزایش۳۳ درصدی تصادفات در زمان بارندگی خبر داد و بیان کرد: میانگین تصادفات در شهر تهران در زمان بارندگی به بیش از 2000 مورد می رسد.

افزایش۳۳ درصدی تصادفات در زمان بارندگی

به گزارش خبرگزاری موج، سرهنگ محمد رازقی معاون عملیات پلیس راهور پایتخت در برنامه تلویزیونی«شهر امن» در خصوص نحوه رانندگی در شرایط بارندگی اظهار داشت: با توجه به شرایط جوی بارندگی و پیش بینی بارش برف در روزهای آینده، نیاز به رانندگی ویژه در این شرایط است؛ چراکه در زمان بارندگی حدود یک سوم آمار تصادفات افزایش پیدا می کند.

وی گفت: روزانه میانگین در شهر تهران 1500 مورد تصادف داریم که در زمان بارندگی این تعداد افزایش پیدا کرده و به بیش از 2000 مورد می رسد.

رازقی تصریح کرد: ابتدای صبح ها و در زمان بارندگی ها معمولا شاهد واژگونی‌های بیشتری هستیم که نشان از عجله رانندگان در رسیدن به مقصد دارد که یکی از  علت های آن عدم رعایت سرعت مطمئنه است.

معاون عملیات پلیس راهور پایتخت گفت: برای آنکه حادثه ای در شرایط بارندگی و لغزندگی معابر پیش نیاید رانندگان باید سرعت مطمئنه را لحاظ کنند؛ سرعت مطمئنه به سرعتی گفته می شود که راننده با توجه به شرایط خاص محیطی و جوی لحاظ کرده و بتوانددر زمان بروز خطر وسیله نقلیه خود را کنترل کند تا حادثه ای برای خود و سایر خودروها و رانندگان پیش نیاید.

وی به رانندگان توصیه کرد: حتماً سرعت مطمئنه را رعایت کرده و در حین رانندگی توجه کافی به جلو داشته و تجهیزات ایمنی به همراه داشته باشند؛ همچنین به علت محدود شدن دید، فاصله طولی را با خودروی جلویی رعایت کنند؛با رعایت این نکات، شاهد تصادفات کمتر خواهیم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه