English

زمان ارائه لایحه رتبه بندی معلمان به مجلس اعلام شد

وزیر آموزش و پرورش زمان ارائه لایحه رتبه بندی معلمان به مجلس را اعلام و بیان کرد تمام تلاش خود را می کنیم تا قبل از نهایی شدن فصل بودجه، بتوانیم این لایحه را تقدیم مجلس کنیم.

زمان ارائه لایحه رتبه بندی معلمان به مجلس اعلام شد

به گزارش خبرگزاری موج، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در شبکه خبر، درباره آخرین وضعیت لایحه رتبه بندی معلمان اظهار کرد: یکی از مطالبات جدی جامعه فرهنگی، اجرای رتبه بندی معلمان است. از سال 95 موضوع رتبه بندی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفت و در دو نوبت که رتبه بندی اجرا شد، با استفاده از امتیازات فصل دهم قانون خدمات کشوری، این افزایش‌ها اعمال شد و معلمان بر اساس صلاحیت‌ها در یکی از رتبه‌های یک تا چهار قرار گرفتند و از مزایای آن بهره مند شدند.

وی ادامه داد: در اسفند سال گذشته، به دلیل اینکه امتیازات فصل دهم به صورت عمومی در اختیار همه کارکنان دولت قرار گرفت، ضرورت بازنگری در موضوع رتبه بندی معلمان احساس شد. بر همین اساس با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه، پیش‌نویس لایحه رتبه بندی معلمان تدوین شد و بر اساس صلاحیت های عمومی، صلاحیت های تخصصی و صلاحیت های حرفه ای سنجش می‌کند و معلمان یکی از رتبه‌های مورد نظر را دریافت می‌کنند.

حاجی میرزایی با بیان اینکه این لایحه از سوی وزارت آموزش و پرورش با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و دولت تقدیم شد، گفت: این لایحه در حال حاضر در دستور کار کمیسیون اجتماعی دولت است که قرار است با فوریت بررسی و تصویب شود و به صحن دولت بیاید.

وی در پاسخ به این پریش که این مراحل چقدر طول می کشد، افزود: تمام تلاش خود را می کنیم تا قبل از نهایی شدن فصل بودجه، بتوانیم این لایحه را تقدیم مجلس کنیم و امیدواریم مشکلی در فرایند بررسی پیش نیاید چون تفاهمات اولیه با سازمان مربوط طی شده است و پیش بینی شده است که مسیر با سرعت بیشتری طی شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره ویدئویی که در فضای مجازی درباره کم فروشی منتشر شده است، توضیح داد و گفت: امسال، سال خاصی است و آموزش به صورت ویژه بوده و شرایط خاصی دارد؛ در سال‌های گذشته، مدرسه بود و معلمان هم در مدرسه حضور داشتند و دانش آموزان سر کلاس می آمدند، ارتباط چهره به چهره بود و فرایند آموزش تحت نظارت بود یعنی دانش آموزان روزی چند ساعت در مدرسه حضور داشتند و مطئمن بودیم که فرایند آموزشی با دقت انجام می شود.

وی ادامه داد: در نشستی که با معاونان و مدیران کل داشتم و مخاطب من، معاونان و مدیران کل بود، تلاش کردم که آنها توجه دهم که امسال، سال خاصی است و با روش های گذشته نمی توانیم مسائل امسال را حل و فصل کنیم؛ آموزش ها متنوع شده است، بخشی در شبکه شاد و بخشی از طریق تلویزیون ارائه می شود و ما باید مطئمن باشیم که همه دانش آموزان به آموزش با کیفیت دسترسی دارند.

حاجی میرزایی تصریح کرد: مخاطب بنده، معاونان و مدیران بودند. زیرا وقتی که حکم مسؤولیت را می پذیریم به معنای آن است که این دِین را پذیرفتیم و باید خوب فعالیت کنیم و مطمئن شویم که آنها دسترسی کامل به آموزش دارند و به هیچ وجه مخاطب این صحبت من، اگر در محتوای گفت وگو هم دقت کنید، می بینید که معلمان نبودند.

وی افزود: اتفاقا معلمان در شرایط کرونا، کاری کارستان کردند و بسیار خلاقانه، مسؤولانه و متعهدانه ظاهر شدند و خانواده ها می توانند گواه باشند که معلمان چقدر وقت بیشتری می گذارند و چقدر مراقبت می کنند و همه ما قدردان معلمان هستیم و این خطایی که در برداشت اتفاق افتاده و برخی سایت ها این را به معلمان نسبت دادند، به هیچ وجه چنین چیزی نیست بلکه ما خودمان را مخاطب قرار دادیم و در آن جمع هم گفتم اولین کسی که مخاطب این حرف است، خودم هستم.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: ذمه 15 میلیون دانش آموز روی دوش من است و باید اطمینان داشته باشم که آنها به آموزش با کیفیت دسترسی دارند و از این طریق مدیران خود را ترغیب کردم که نظارت خود را تشدید کرده و حضور خود را تقویت کنند؛ کار امروز آموزش و پرورش، شبانه روزی است تا بتوانیم این مسؤولیت خطیری که داریم، انجام دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه