English

سید مناف هاشمی خبر داد؛

نیاز شرکت متروی تهران به یک هزار و ۵۰۰ دستگاه واگن جدید

سید مناف هاشمی از نیاز شرکت متروی تهران به یک هزار و ۵۰۰ دستگاه واگن جدید خبر داد.

نیاز شرکت متروی تهران به یک هزار و ۵۰۰ دستگاه واگن جدید

به گزارش خبرگزاری موج، سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ، ظهر امروز در همایش تجلیل از رانندگان نمونه شهری اظهار کرد: قطعاً پلیس حافظ امنیت مردم است و نکته قابل توجه با توجه به فرمایشات امام (ره) که فرمودند مردم باید پشتیبان پلیس باشند و قطعاً پلیس بر اساس نظرات، حضور و کمک مردم موفق خواهد شد.

وی ادامه داد: دوره سختی را از لحاظ مالی و شیوع ویروس کرونا شروع کرده‌ایم و اما باید دست در دست هم تلاش را بیشتر کنیم تا از این مسیر سخت عبور کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران گفت: امروز حمل و نقل عمومی تهران مشکلات زیادی دارد و بیش از ۹ سال است که نتوانسته‌ایم این ناوگان را نوسازی کنیم زیرا در ادوار گذشته دولت ۸۲ درصد و شهرداری ۱۸ درصد از بودجه تهیه اتوبوس را پرداخت می‌کرد.

وی ادامه داد: یک هزار و ۴۵۰ واگن مترو در تهران داریم که بسیاری از آنها فرسوده هستند و دست‌کم یک هزار و ۵۰۰ دستگاه دیگر لازم داریم.

هاشمی با بیان اینکه شأن مردم تهران نیست که سوار همچنین تاکسی‌هایی شوند اظهار داشت: در این شرایط کسی نباید به فکر رانت و مال اندوزی باشد و باید به فکر نوسازی ۱۵ هزار تاکسی باشیم.

وی ادامه داد: ۵۰۰ دستگاه اتوبوس باید وارد تهران شود البته هدف گذرای شهرداری پایتخت ۱۰۰۰ دستگاه بود اما سازندگان داخل کشور قادر به ساخت این تعداد نبودند.

سید مناف هاشمی گفت: در حوزه قطار شهری در حال تنظیم قرارداد خرید ۱۰۵ دستگاه هستیم.

وی با بیان اینکه ۱۵ ایستگاه مترو در تهران باید افتتاح شود اظهار داشت: با توجه به تورم و گرانی، قشر آسیب‌پذیر جامعه (رانندگان تاکسی. مترو و اتوبوس) در کنار ما هستند و دستگاه‌های ذیربط باید به وضعیت معیشتی این عزیزان توجه داشته باشند و در این‌باره بیش ۱۰۰ جلسه با دستگاه‌های اجرایی داشته‌ایم که رفاه را برای این قشر به همراه دارد.

هاشمی افزود: در تصادفات ترافیکی شهر تهران شهرداری در کنار پلیس تمام نقاط حادثه خیز پایتخت را شناسایی و به شکل روزانه اصلاح هندسی می‌کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک تهران در پایان گفت: ۶۰۰ کشته در سال ۹۸ در تهران داشته‌ایم و باید کمک کنیم که این رقم در سال جاری به ۵۰۰ نفر کاهش پیدا کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی