English

ایجاد یک سامانه جدید با نام ساعد در دیوان عدالت اداری

حجت الاسلام محمد کاظم بهرامی از ایجاد یک سامانه جدید با نام ساعد در دیوان عدالت اداری خبر داد.

ایجاد یک سامانه جدید با نام ساعد در دیوان عدالت اداری

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس دیوان عدالت اداری از راه اندازی سامانه ساعد به منظور در دسترس قرار گرفتن اطلاعات برای قضات و حقوقدانان و دستگاه ها و سایر مردم خبر داد.

حجت الاسلام محمد کاظم بهرامی رئیس دیوان عدالت اداری در حاشیه سی و ششمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران در رابطه با ارسال ۱۶۱ هزار دادخواست در یک سال به دیوان عدالت اداری گفت: خوب این واقعیتی است که اتفاق افتاده و به تناسب در سال‌های قبل هم اتفاق افتاده و اگر روند همینطور باشد ممکن است در سال‌های بعد هم اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: ما انتظار داریم که مجلس شورای اسلامی با کمک دستگاه‌ها قوانینی که شفاف نیست را شفاف کنند تا دستگاه‌ها و مردم تکلیفشان را بدانند.

بهرامی اضافه کرد: انتظار دیگری که داریم این است که دستگاه‌ها هم به درخواست‌های مردم توجه بیشتری کنند. در همین رابطه ما در سال جاری سامانه رائ صحیح را به عنوان سامانه ساعد راه‌اندازی کردیم که در دسترس قضات و حقوقدانان و دستگاه‌ها و سایر مردم است.

رئیس دیوان عدالت اداری افزود: مردم در این سامانه می‌توانند مراجعه کرده و شکایات خود را ثبت کنند. دستگاه‌ها هم می‌توانند در این سامانه روند کار را دنبال کنند. همچنین قضات هم می‌توانند بر اساس اطلاعات سامانه رصد کنند و ببینند که کجا حق با متقاضی است و کجا تقاضای متقاضی درست نیست.

وی بیان کرد: اگر این سامانه فراگیر شود بسیاری از دادخواست‌ها کاهش پیدا می‌کند.

بهرامی با اشاره به سی و ششمین اجلاس شورای عالی استان‌ها توضیح داد: بخشی از کار ما با شهرداری‌ها و شوراها است و همکاری ما با شوراها و به خصوص شورای عالی استان‌ها می‌تواند در نظم بخشی و اجرای مقررات بسیار موثر باشد.

رئیس دیوان عدالت اداری افزود: علاوه بر جلسه امروز، مدتی قبل هم جلسه دیگری با علیرضا احمدی و نمایندگان شورای عالی استان‌ها داشتیم و دوستان هم سوالاتی داشتند که این سوالات را پاسخ گفتیم و تفاهم‌نامه‌ای امضا شد و انشاءالله این همکاری ما با شورای عالی استان‌ها در کاهش دعاوی و کاهش دادخواست‌ها موثر باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه