English

تداوم عوارض طولانی مدت بیماری کرونا پس از بهبود بیماری

براساس تحقیقات جدید محققان از هر ۱۰ بیمار مبتلا به کرونا حدود ۹ بیمار عوارض طولانی مدت بیماری کرونا را تجربه خواهند کرد.

تداوم عوارض طولانی مدت بیماری کرونا پس از بهبود بیماری

به گزارش خبرگزاری موج، مطالعه انجام شده در کره جنوبی نشان داد: از هر ۱۰ بیمار مبتلا به کرونا حدود ۹ بیمار پس از بهبودی دچار عوارض جانبی همچون احساس خستگی، عوارض جانبی روانی و از دست دادن حس بویایی و چشایی هستند.

نتایج این تحقیق پس از آن منتشر شد که شمار قربانیان بیماری کووید-۱۹ روز گذشته (سه شنبه) از یک میلیون نفر فراتر رفت و نقطه عطف تلخی را در دوران همه گیری این بیماری در جهان رقم زد. شیوع کرونا خسارت های جدی به اقتصاد جهانی وارد کرده، سیستم سلامت را با فشار مضاعفی روبرو ساخته و نحوه زندگی افراد را تغییر داده است.

کارشناسان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در کره جنوبی در یک تحقیق آنلاین که با مشارکت ۹۶۵ بیمار بهبودیافته از کووید-۱۹ انجام گرفت دریافتند که ۸۷۹ بیمار یا ۹۱.۱ درصد از این افراد حداقل به یکی از عوارض جانبی این بیماری دچار هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، احساس خستگی با ۲۶.۲ درصد، شایع ترین عارضه جانبی در این بیماران بوده و پس از آن مشکل در تمرکز با ۲۴.۶ درصد در رتبه بعدی قرار دارد. عوارض جانبی روانی و از دست دادن قدرت بویایی و چشایی از دیگر پیامدهای این بیماری پس از بهبودی بوده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه