English

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اعلام کرد:

نیاز پایتخت به تاسیس پایگاه‌های جدید مدیریت بحران

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اعلام کرد که با توجه به متراکم بودن برخی از مناطق و محلات ، برای ارایه خدمات و کمک های اولیه در مواقع بروز بحران ، نیازمند احداث پایگاههای جدید مدیریت بحران هستیم.

نیاز پایتخت به تاسیس پایگاه‌های جدید مدیریت بحران

به گزارش خبرگزاری موج، رضا کرمی محمدی با بیان اینکه هر ناحیه  از مناطق شهر تهران باید از یک پایگاه مدیریت بحران برخوردار شود گفت:  این پایگاه‌ها به ویژه در مناطق متراکمی نظیر منطقه 10 پایتخت باید اضافه شود.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرتهران  در نشست مشترک با شهردار منطقه 10 با تاکید براینکه حدود 50 درصد بافت منطقه 10 فرسوده است گفت: به همین دلیل نیز نوسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده و نیز اقدامات پیشگیرانه باید در اولویت باشد.

کرمی محمدی درباره اجرای طرح مدرسه آماده ( که طرحی است برای آموزش آمادگی های لازم مواجهه با بحران بع دانش آموزان )، نیز گفت: این طرح از چند سال پیش و با ابتکار سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اجرا شد، اما از سال گذشته با تفاهم نامه مشترکی که میان  شهرداری تهران،  وزارت آموزش و پرورش، سازمان پدافند غیر عامل و سازمان مدیریت بحران کشور به امضا رسید ، اجرای این طرح به شکل ملی تبدیل شد و طرح ملی مدرسه آماده نام گرفت.

وی با ذکر اینکه ما اعلام کردیم که آماده انتقال تمام تجربیات خود در این زمینه هستیم گفت:  در حال حاضر برنامه ریزی های لازم برای اجرای این طرح فراهم  و ظرفیت بسیار خوبی هم ایجاد شده است. حتی در شرایط کرونا زمینه ای فراهم شده تا  تمامی مدارس بتوانند به صورت مجازی آموزش های مربوط به مدرسه آماده را دریافت کنند.

شهردار منطقه 10 نیز در این نشست با تشریح ویژگی های این منطقه از جمله وجود بافت فرسوده و فضاهای متراکم جمعیتی گفت: بیش از 50 درصد منطقه بافت فرسوده است و با وجود تراکم جمعیتی و بافت مسکونی اجرای برنامه های نوسازی و مقاوم سازی بافت های فرسوده در این منطقه ضروری است و ما از اجرای طرح بهسازی لرزه ای نسبی ساختمان های متداول شهر تهران استقبال می کنیم.

مجید رباطی افزود: 130مدرسه در منطقه 10 وجود دارد و به همین دلیل اجرای طرح مدرسه آماده و آموزش های مدیریت بحران ویژه دانش آموزان ضروری و با اهمیت است.

رباطی گفت: با توجه به بافت فرسوده و بافت مسکونی این منطقه وجود پایگاه های مدیریت بحران در این منطقه بسیار با اهمیت است از این رو زمینی را برای ساخت پایگاه جدید مدیریت بحران در این منطقه پیش بینی و در نظر گرفته ایم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه