English

قوانین انتقال دانشجویان به داخل کشور تغییر کرده است؟

معاون آموزشی وزارت بهداشت در نشست خبری اعلام کرد قوانین انتقال دانشجویان به داخل کشور تغییر نکرده است.

قوانین انتقال دانشجویان به داخل کشور تغییر کرده است؟

به گزارش خبرگزاری موج، علی اکبر حق دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت در نشست خبری آنلاین درباره ایمن‌سازی مراکز آموزشی وزارت بهداشت، اظهار داشت:‌ فضای آموزشی ما به سه قسمت تقسیم می‌شوند در حد توان سعی شده به حد لازم از این فضاها استفاده کنیم.

وی افزود: ایمن‌سازی خوابگاه‌ها با معاونت دانشجویی بوده، ایمن سازی مراکز درمانی با معاونت درمان و ایمن‌سازی آزمایشگاه‌ها بر عهده ماست. سعی شده امکانات اولیه لازم را در دانشگاه فراهم کنیم و البته قسمت قابل ملاحظه‌ای از ایمن‌سازی در زمانی که دانشجویان حضور پیدا می‌کنند، رعایت می‌شود و تدابیری مانند خلوت کردن و کم کردن تعداد دانشجویان در کلاس‌ها، سلف سرویس‌ها و خوابگاه ها مد نظر قرار دارد که برای این موضوع هماهنگی قابل قبولی انجام شده است و باید ظرفیت فیزیکی دانشجویان را کمتر از سال‌های گذشته قرار دهیم تا بتوانیم استانداردها را رعایت کنیم.

حق‌دوست در پاسخ به پرسشی درباره انتقال دانشجویان به داخل کشور اظهار داشت: قوانین و مقررات وزارت بهداشت در این خصوص تغییر نکرده و افرادی که قبل از سال ۲۰۱۹ به خارج از کشور رفته اند اگر شرایط لازم را داشته باشند طبق فرآیند به کشور بازگردانده می‌شوند و ما تلاش کردیم بروکراسی مربوطه را تسریع کنیم تا به دلیل شیوع کرونا رفت و آمد در وزارت بهداشت کمتر شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: لذا همان قوانین و مقررات قبلی مد نظر قرار دارد و باید دانشگاه‌های آنها معتبر باشد، معدل دیپلم آنها و معدل درس‌هایی که در کشور مبدأ گذرانده‌اند و تعداد واحدهای درسی آنها بررسی می‌شود و بر این اساس به آنها مجوز ورود داده می‌شود.

وی ادامه داد: دانشجویانی که خارج از کشور هستند و از لحاظ اقتصادی و شرایط کرونایی شرایط سختی را پیدا کرده‌اند و پیچیدگی تحصیلی آنها افزایش یافته و به شدت تحت فشار هستیم و انتظارات بیشتری از وزارت بهداشت دارند؛ متقابلاً دانشجویانی که در کشور تحصیل می‌کنند هم نقطه نظراتی در این زمینه دارند و بحث‌های جدی در این زمینه مطرح می‌کنند. به این دلیل که حجم کلاس‌ها، بیمارستان‌ها، یونیت‌های دندانپزشکی تحت فشار هست و با کمبود فضا و امکانات مواجهیم.

حق‌دوست گفت: برآورد نیروی انسانی مبنای دیگر تصمیم‌گیری است اما در دو سمت همکاران و دانشجویانی هستند که نظرات موافق و مخالف جدی دارند ما همه را شنیده ایم و سعی می‌کنیم توضیحات مربوطه را داشته باشیم اما قوانین و مقررات همان‌هایی هست که قبلاً بوده و تغییری نکرده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در خصوص آغاز سال تحصیلی اظهار داشت: بر اساس تصمیم ستاد کرونا، 15 شهریور آغاز فعالیت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خواهد بود و با همان شیوه قبلی کلاس‌ها به صورت تلفیقی مجازی و حضوری خواهد بود و با حداقل حضور فیزیکی و با تمهیدات و رعایت پروتکل ها برگزار می شود.

وی گفت: با توجه به شرایط کنکور و اعلام نتایج ورودی‌های جدید عمده ورودی کنکوری‌ها به بهمن ماه منتقل می‌شوند و تلاش می‌کنیم دانشجویانی که در شروع فارغ‌التحصیلی هستند زودتر فارغ‌التحصیل شوند و به نوعی به خلوت تر بودن فضای فیزیکی بیمارستان‌ها و دانشکده‌ها کمک کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی