English

امکان پرداخت قسطی بخش دوم هزینه حج تمتع وجود دارد؟

رئیس سازمان حج و زیارت در گفت‌وگویی رادیویی بیان کرد پرداخت قسط دوم هزینه حج به صورت اقساطی امکان‌پذیر نیست.

امکان پرداخت قسطی بخش دوم هزینه حج تمتع وجود دارد؟

به گزارش خبرگزاری موج، پرداخت قسط دوم هزینه حج تمتع از امروز آغاز شد و زائرانی که با پرداخت قسط اول، ثبت‌نام خود را قطعی کرده بودند، می‌توانند از امروز با پرداخت قسط دوم که بر اساس درجه کاروان متفاوت است، ارز تخصیص یافته به حج ۹۹ را تثبیت و برای سفر به حج تمتع در سال آینده خود را آماده کنند.

ثبت‌نام حج تمتع ۹۹ از اسفند سال گذشته آغاز و مدتی پس از مشخص شدن عدم اعزام زائران خارجی به حج تمتع، با تصمیم مسؤولان متوقف شد.

در این مدت ۷۶ هزار و ۸۲۸ نفر ثبت‌نام کرده و ۹۵ درصد یعنی ۷۲ هزار و ‌۹۱۴ زائر با پرداخت قسط اول به مبلغ ۲۵ میلیون تومان با احتساب سپرده اولیه و سود آن، حج ثبت‌نام خود را قطعی کردند.

قسط دوم هزینه حج تمتع  ۷ تا ۱۵ میلیون تومان است

علیرضا رشیدیان ، رئیس سازمان حج و زیارت در گفت‌وگویی رادیویی با بیان اینکه متوسط هزینه حج تمتع ۳۵ میلیون تومان پیش‌بینی شد، اظهار داشت: قسط دوم هزینه حج تمتع ۱۴۰۰ برای زائرانی که برای حج تمتع ۹۹ ثبت‌نام کرده بودند، بر اساس کاروان از ۷ تا ۱۵ میلیون تومان متفاوت است که زائران این هزینه را باید در قالب قسط دوم از ۳ تا ۱۲ شهریور پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه هدف ما کاهش فشار مالی به زائران خانه خدا است، افزود: با مذاکراتی که با دولت داشتیم، نرخ ارز امسال را به شرط پرداخت کامل هزینه آن برای سال آینده تثبیت کردیم. به همین دلیل با پرداخت هزینه حج توسط زائران دیگر زوار مشمول افزایش هزینه در سال‌های آینده نخواهند شد.

 پرداخت قسط دوم هزینه حج به صورت اقساطی امکان‌پذیر نیست

رشیدیان با اشاره به اینکه پرداخت قسط دوم هزینه حج به صورت اقساطی امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: این امکان وجود ندارد چرا که ما باید این هزینه را به صورت کامل در بانک مرکزی ذخیره کنیم. با این وجود زائرانی که امکان پرداخت قسط دوم را ندارند، بر اساس نرخ ارز تخصیص یافته به حج همان سالی که اعزام می‌شوند، قسط دوم محاسبه خواهد شد.

هزینه ارز تخصیص یافته به عملیات حج تمتع ۹۹ از سوی دولت حدود ۹ هزار تومان پیش‌بینی شده بود که با توجه به نوسانات ارزی و افزایش نرخ دلار، به نظر می‌رسد این مبلغ برای عملیات حج ۱۴۰۰ افزایش می‌یابد. امسال به دلیل شیوع کرونا، حج تمتع برای زائران سایر کشورها برگزار نشد و حدود ۱۰ هزار ساکن عربستان توفیق ادای مناسک حج را داشتند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی