English

دستورالعمل بهداشتی کنکور سراسری اعلام شد

بنابر اعلام سازمان سنجش آموزش کشور دستورالعمل بهداشتی کنکور سراسری جهت اطلاع داوطلبان اعلام شد.

دستورالعمل بهداشتی کنکور سراسری اعلام شد

به گزارش خبرگزاری موج، بنابر اعلام سازمان سنجش آموزش کشور و به منظور ارائه خدمات به آن دسته از داوطلبان کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ که دچار بیماری کووید-۱۹ شده‌اند (اعم از بیمارانی که در بیمارستان بستری و یا در منزل قرنطینه هستند) این سازمان با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدابیر ویژه‌ای اتخاذ کرده است.

بر این اساس، داوطلبانی که علائم بیماری آنها از تاریخ ۱۶ مرداد ۹۹ به صورت قطعی تایید شده، از روز چهارشنبه ۲۲ مرداد می‌توانستند با مراجعه به درگاه اینترنتی سازمان سنجش (بخش آزمون سراسری ) فرم خوداظهاری را تکمیل کرده و گواهی مبنی بر داشتن بیماری کرونا (تاییدیه بیمارستان و یا نتیجه تست یا آزمایش مبنی بر مثبت بودن ابتلا به ویروس کرونا) را در بخش مورد نظر بارگذاری کنند. بر این اساس داوطلبانی که این فرم را تکمیل کنند طبق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت از سایر داوطلبان جدا شده و آزمون آنها در یکی از بیمارستان‌های تعیین شده صرفاً در شهرهای محل آزمون به همراه سایر داوطلبان مبتلا به بیماری کرونا برگزار خواهد شد و این مهلت ساعت ۲۴ پنج شنبه ۲۳ مرداد پایان یافت.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور؛ تعداد ۶۰ داوطلب کنکور به کرونا مبتلا هستند که یک نفر این افراد در بیمارستان بستری است. این افراد در محیطی جداگانه آزمون خواهند داد. همچنین همه داوطلبان این آزمون لازم است از روز سه‌شنبه ۲۸ مرداد به سامانه خوداظهاری بیماری کرونا به آدرس https://salamat.gov.ir مراجعه و نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری، اقدام کنند.

اطلاعات این فرم در وزارت بهداشت محفوظ است. ضمن اینکه تکمیل این فرم به منزله تائید سلامت داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ است، چرا که سایر داوطلبان مبتلا به بیماری کرونا باید به درگاه سازمان سنجش مراجعه و نسبت به تکمیل فرم مربوط اقدام کنند.

 دستورالعمل بهداشتی، فاصله ­گذاری اجتماعی و الزامات بهداشتی

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد؛ بر اساس آخرین اطلاعات درباره راه­های انتشار ویروس کرونا و مخاطرات احتمالی آن در حوزه­ های برگزاری آزمون، انتظار می رود داوطلبان این دستورالعمل بهداشتی را رعایت کنند.

بر این اساس، داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۹ باید:

۱- زمان مناسب منزل تا حوزه امتحانی را برآورد و به موقع در محل آزمون حضور یابند. حوزه برگزاری آزمون از ساعت ۶:۳۰ صبح روز برگزاری آزمون آماده حضور خواهد بود.

۲- برای پیشگیری از تجمع، داوطلبان حضور خود را به دقایق پایانی موکول نکنند.

۳- از تردد بی­ مورد در محل آزمون جداخودداری کنند.

۴- هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر داوطلبان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ کنند.

۵- همراه داشتن ماسک ۳ لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی است.

۶- حوزه­ های آزمون از تحویل گرفتن هرگونه وسایل اضافی از جمله تلفن همراه، ماشین حساب، کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه و ... معذور باشند، بنابراین اکیدا توصیه می­ شود به غیر از موارد اعلام شده در اطلاعیه پرینت کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون و اوراق تشخیص هویتی از همراه داشتن سایر وسایل جدا خودداری شود.

۷- به همراه داشتن تلفن همراه حتی به صورت خاموش در جلسه آزمون موجب محرومیت از گزینش در آزمون خواهد شد.

۸- در زمان استقرار در محل صندلی از صحبت کردن با سایر داوطلبان مجاور جداً خودداری کنند.

۹- برای بازرسی بدنی و تطبیق عکس با فرد متولی همکاری کنند.

۱۰- ازتماس دست­ها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون جداً خودداری کنند.

۱۱- هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده شود. در صورتی که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج استفاده کنند.

۱۲- در صورت داشتن سوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتما با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت کنند.

۱۳- در پایان آزمون تا زمان اعلام خروج از سالن توسط عوامل اجرایی همچنان بر صندلی خود مستقر باشند.

۱۴- به پیام هایی که حاوی نکات اجرایی و بهداشتی است و درجلسه آزمون از بلندگو پخش می شود با دقت گوش کرده و به آن عمل کنند.

۱۵- لوازم التحریر مورد نیاز از قبیل مداد، تراش و پاک کن به همراه داشته باشند. تاکید می‌شود رد و بدل کردن این لوازم در جلسه آزمون تخلف محسوب می شود.

۱۶- سعی کنند از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس می­ شود نظیر صندلی­ ها، دستگیره درب ­­ها و شیرآلات سرویس بهداشتی و... خودداری کنند و از دستمال کاغذی استفاده شود.

آزمون سراسری ۹۹ در روزهای چهارشنبه ۲۹ مرداد، پنجشنبه ۳۰ مرداد، جمعه ۳۱ مردادماه و شنبه اول شهریور ماه سال ۱۳۹۹ در سراسر کشور با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مصوب برگزار خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه