English

رییس سازمان غذا و دارو خبر داد؛

عرضه بیمارستانی داروی رمدسیویر ایرانی از هفته جاری

رییس سازمان غذا و دارو از عرضه داروی رمدسیویر ایرانی از هفته جاری در بیمارستان ها خبر داد.

عرضه بیمارستانی داروی رمدسیویر ایرانی از هفته جاری

به گزارش خبرگزاری موج، محمدرضا شانه ساز رییس سازمان غذا و دارو در نشستی ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران درباره دارو و درمان کرونا، ضمن تاکید بر اینکه همچنان دارو و درمان مستقیمی برای این بیماری در دنیا شناخته نشده، گفت: اما داروهایی که می توانند در درمان این بیماری موثر باشند در کشور ما نیز عرضه شده؛ انواع داروهای ضد ویروسی و ضد التهاب موثر در این بیماری در کشور ما نیز تولید شده و در دسترس قرار گرفته است.

وی ادامه داد: مواد اولیه بسیاری از این اقلام یا در کشور تولید می شود و یا شرکتهای دانش بنیان اعلام آمادگی کرده اند که می توانند آنها را تولید کنند. پرونده های این موارد در سازمان غذا و دارو دریافت شده و جهت ارایه  مجوز در حال بررسی است.

رییس سازمان غذا و دارو درباره داروی رمدسیویر گفت: به محض اینکه این دارو وارد فهرست رسمی دارویی کشور شد و اجازه یافتیم وارد بازار کنیم، از فاز واردات در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی قرار گرفت. تاکید آن است که این دارو فقط در بیمارستان و توسط کادر پزشکی مخصوصی که تعریف شده، تجویز می شود.

وی تاکید کرد: به تجویزهای خارج از بیمارستان و همچنین عرضه خارج بیمارستانی رمدسیویر به هیچ وجه اعتماد نکنید. در هفته های گذشته انواع وارداتی این و در این هفته (هفته جاری) تولید داخل را به وفور در اختیار بیمارستان هایی که مبتلایان کرونا را پذیرش می کنند و البته با قیمت های متعادل و رسمی، قرار خواهیم داد.

هشدار نسبت به تهیه داروهای مرتبط با کرونا در خارج از بیمارستان

شانه ساز با اشاره به ارقام بسیار بالای عرضه داروی رمدسیویر از مبادی غیررسمی، گفت: در نمونه های گرفته شده از رمدسیویرهایی که از مبادی غیررسمی عرضه می شوند، در اغلب موارد اصلا داروی رمدسیویر نبوده که بخواهد قیمت گزاف داشته باشد. متاسفیم علیرغم تذکر فراوان سازمان غذا و دارو همچنان اما سایتها و افراد سودجو مشغول سودجویی از خانواده و اطرافیان بیماران هستند.

عرضه بیمارستانی رمدسیویر ایرانی از هفته جاری

رییس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: رمدسیویر در کشور تولید می شود و از این هفته به وفور در اختیار دانشگاه ها و بیمارستانهای پذیرش کننده بیماران کرونا قرار خواهد گرفت.

وی درباره داروی اکتمرا که در درمان های کرونا مورد استفاده قرار می گیرد نیز گفت: خوشبختانه این دارو نیز به فو ر در کشور تولید و عرضه می شود و خواهشم آن است با توجه به مصرف بیمارستانی این دارو، افراد در زمینه تهیه آن حتما به مبادی رسمی اعتماد کنند و از تهیه آن در خارج از بیمارستان خودداری کنند. داروهایی که در خارج از بیمارستان تهیه می شود با توجه به نظارت ما، هیچ تاییدیه ای از سازمان غذا و دارو ندارند و توصیه به مصرف آنها نیست. عرضه این داروها در خارج از بیمارستان خلاف است و اگر موردی دیده شود، حتما با آن برخورد می شود.

توزیع ماسک صنعتی در داروخانه ها؛ بزودی

رییس سازمان غذا و دارو همچنین درباره عرضه ماسک به داروخانه ها نیز گفت: هنوز از ماسک های رسمی و صنعتی در داروخانه ها توزیع نشده است. اما طبق توافق با وزارت صمت، از اواخر این هفته یا ابتدای هفته آینده قرار است روزانه حدود دو میلیون ماسک صنعتی با قیمت مصوب در اختیار داروخانه ها قرار گیرد و مصرف کنندگان به سهولت از طریق داروخانه ها به آن دسترسی داشته باشند. یک میلیون و هشتصد تا دو میلیون ماسک نیز در اختیار مراکز درمانی قرار می گیرد.

بهترین راه پیشگیری از کرونا

رییس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه بهترین راه مبارزه با کرونا، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شست و شوی مرتب دستها، مجددا به تبلیغات سوء دارو و درمان کرونا در فضایی خارج از بیمارستان ها هشدار داد و گفت: به داروهایی که در فضاهایی در خارج از بیمارستان معرفی و عرضه می شوند، اعتماد نکنید. ما همه کشور را تحت رصد داریم. داروهایی که وارداتی هستند و خارج از فضای بیمارستان با قیمتهای گزاف تحویل داده می شوند، داروهای رسمی نیستند و می توانند عوارض خطرناکی به همراه داشته باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه