English

مافیای کنکور ۳ - حامیان داوطلبان صفر

بسیاری از داوطلبان کنکور خواستار «حمایت از وزیر بهداشت در برابر مافیای کنکور» از طریق تغییر زمان برگزاری آزمون سراسری شدند که این خواسته به نتیجه نرسید و نتیجه جلسات متعدد مدیران ذی ربط سه بر صفر به سود مافیای کنکور اعلام شد.

مافیای کنکور ۳ - حامیان داوطلبان صفر

محدثه نعیمی - خبرگزاری موج، بازار داغ  اظهارات ضد و نقیض برخی از مسئولان و مدیران کشور در رابطه با برگزاری یا به تعویق انداختن کنکور و انتظار جمعیت یک میلیون و ۵۲ هزار و ۵۳۰ نفری داوطلبان کنکور ۹۹  که در تلاطم این بازار آشفته نقره داغ شده اند به پایان رسید و یکی-دو روز گذشته در جلسه تصمیم گیری نهایی برای زمان برگزاری کنکور، که با حضور نادی و منادی اعضای کمیسیون آموزش و وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش در محل دفتر وزیر بهداشت برگزار شد، وزیر بهداشت رسما اعلام کرد کنکور سراسری ۹۹ در موعد مقرر(۳۱ مردادماه)  با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

 این در حالی است که در اثر فشارهای وارده داوطلبان کنکور توسط پشتیبانان مراکز آموزشی از دو ماه پیش از برگزاری آزمون و رقابت های ایجاد شده توسط آموزشگاه های کنکور استرس داوطلبان به بیشترین میزان خود رسیده است و حال باید نگرانی سلامتی خود و خانواده شان نیز باشند.

شواهد حاکی از آن است که هم اکنون کلیه مراکز و آموزشگاه های کنکور ثبت نام کلاس های کنکور و آزمون های خود را در راستای آماده سازی داوطلبان برای کنکور ۱۴۰۰ آغاز کردند و لذا در صورت برگزار نشدن کنکور ۹۹ در شرایط شیوع ویروس کرونا متحمل ضررهای بسیاری می شدند.

پیش از این، وزارت بهداشت و رئیس مجلس شورای اسلامی برای حفظ سلامت داوطلبان و خانواده هایشان موافقت خود را در راستای به تعویق انداختن زمان برگزاری کنکور سراسری اعلام کرده بودند اما وزارت علوم و سازمان سنجش کشور بر برگزاری کنکور در موعد مقرر پافشاری داشتند که در نهایت بازی به سود دسته دوم به اتمام رسیده است.

طی چند روز گذشته چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مخالفت خود را نسبت به پافشاری وزارت علوم مبنی بر برگزاری کنکور سراسری ۹۹ در تاریخ معین، اعلام کردند؛ علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یکی از نمایندگانی بود که در صفحه شخصی خود در فضای مجازی درخصوص کنکور، نوشت:

«یکی از موانع بالندگی ایران عزیز، نظام ناکارآمد آموزش در کشور از جمله امتحان کنکور‬ است.

کمترین کار در شرایط موجود کرونا ‫تعویق کنکور تا ایجاد تمهیدات ضروری حفظ آرامش روحی و سلامت جسمی جوانان و خانواده آنهاست که نیازمند دقت و مسئولیت پذیری متصدیان آن در وزارت علوم می باشد.»‬‬

پس از اعلام نتیجه نهایی جلسه روز گذشته و قطعی شدن برگزاری کنکور سراسری ۹۹ در ۳۱ مردادماه، بسیاری از داوطلبان با ثبت نظرات خود در صفحه شخصی دکتر نمکی وزیر بهداشت  مخالفت خود را از این تصمیم اعلام کردند.

سنا؛ یکی از داوطلبان کنکور سراسری ۹۹ مخالفت خود را این گونه اعلام کرده بود: آقای دکتر ما و تمام کنکوری ها ماه ها زحمت کشیده ایم و درس خوانده ایم که بتوانیم آینده درستی را برای خود رقم بزنیم اما تمام فکر ما این است که در شرایط گرمای طاقت فرسای هوا چگونه سر جلسه کنکور ماسک به صورت بزنیم؟ آیا تصور نمی کنید موج جدیدی از کرونا در انتظار داوطلبان کنکور و خانواده هایشان است؟

مهسا؛ یکی دیگر از داوطلبان کنکور سراسری ۹۹ نوشته است: ما فقط می خواهیم کنکور سراسری تا پس از پیک دوم کرونا به تعویق افتد تا با رعایت پروتکل های بهداشتی، آمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کرونا کاهش پیدا کند و با خنک شدن هوا دیگر نیازی به تحمل گرمای طاقت فرسای مرداد ماه در جلسه کنکور نباشد.

زینب؛ یکی دیگر از داوطلبان کنکور امسال نوشت: ما داوطلبانی که موافق تعویق کنکور هستیم، به دنبال خریدن فرصت برای خواندن دروس بیشتر نیستیم؛ یک سال از تمام تفریحات و خوشی های زندگی گذشته ایم و برای کنکور درس خوانده ایم و در حال حاضر نمی توانیم نظاره گر به هدر رفتن تمام زحمات خود باشیم.

علی؛ یکی دیگر از داوطلبان نیز نوشت: سلامت داوطلبان و خانواده هایشان هیچ اهمیتی ندارد؟ متاسفانه این تصمیم حافظ منافع آموزشگاه های کنکوری است و عرصه را برای آنان بیشتر باز می گذارد.

با توجه به نظرات فوق به نظر می رسد، شاید بهتر آن بود که وزارت علوم و سازمان سنجش کشور پیش از تصمیم گیری نهایی در رابطه با برگزاری کنکور ۹۹، اقدام به برگزاری نظرسنجی رسمی از کلیه داوطلبان کنکور می کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • کاش شرف داشتیم

    واقعا متأسفم ، یعنی یه بار نشد نتیجه ی این جلسات اکثریت رو خوشحال کنه،همیشه این مافیا و اقلیت بودند که خوشحال بودند...

  • حبیب الله ابراهیمی

    ان شاءالله کنکور به تعویق بیفتد تا هوا خنک تر شده و بشه با ماسک و دستکش و شیلد کنکور داد , فکر جنوب هم باشیم .

  • طاها

    خواهشاً ست از سر کنکوریها بردارید بخصوص که تاریخ کنکور مشخص شده و الحمدلله به تعویق نیفتاد

    • علی

      اینقدر خودخواه نباشید لطفا

  • علی

    آقا لطفاً تعویق کنین تا جونمون به خطرنیفتع

  • ناشناس

    افسوسهافسوس که هیج وقت نگران حال مردم تیستید حتی تو کنکور هم صدق میکنه

  • ftme

    ما کنکور نمیدیم! تماااااااااااام

    • laleh

      درود برشما

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه