English

رگبار باران در بیشتر مناطق کشور طی دو روز آینده

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ا پیش بینی وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده خبر داد.

رگبار باران در بیشتر مناطق کشور طی دو روز آینده

به گزارش خبرگزاری موج، صادق ضیاییان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: با توجه به آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی امروز (۹ مرداد) با نفوذ جریانات خنک شمالی از شمال کشور برای سواحل دریای خزر بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و برای اردبیل، شمال سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد:  طی ساعات بعد ازظهر و اوایل امشب در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران، ارتفاعات زاگرس مرکزی و برخی مناطق هرمزگان رشد ابر و رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در این روز شدت بارش در گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی است، تصریح کرد: فردا (۱۰ مرداد) بارش در سواحل شمالی، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات و دامنه‌های البرز ادامه دارد و برای برخی مناطق استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت دور از انتظار نیست.

ضیاییان با بیان اینکه فردا همچنین برای هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان بارش پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، گفت: طی امروز و فردا در نوار شمالی کشور کاهش موقت دما - بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد - رخ می‌دهد. دریای خزر نیز این مدت مواج است.

وی افزود: روز شنبه (۱۱ مرداد) در شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان برخی مناطق اصفهان، یزد، فارس، کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه اظهار کرد: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (۱۲ و ۱۳ مرداد) طی ساعات بعد ازظهر برای سواحل دریای خزر، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی ،جنوب سیستان و بلوچستان کرمان و هرمزگان رشد ابر و بارش پراکنده همراه با رعد و برق دور از انتظار نیست.

ضیاییان با اشاره به اینکه طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد شدید همراه با گرد و خاک رخ می‌دهد، گفت: طی سه روز آینده شرق دریای عمان و روز جمعه شرق و مرکز خلیج فارس مواج است.

وی در پایان درباره‌ی وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۱۰ مرداد) نیمه ابری در بعضی ساعات افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و روز شنبه (۱۱ مرداد) نیز نیمه ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای ۲۵ حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه