English

کاهش دمای هوا در برخی نقاط کشور

براساس پیش بینی های سازمان هواشناسی کشور دمای هوا در برخی نقاط کشور کاهش می یابد.

کاهش دمای هوا در برخی نقاط کشور

به گزارش خبرگزاری موج، صادق ضیاییان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۷ مرداد) طی ساعات بعد ازظهر و اوایل شب در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، شمال زنجان و ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان و استان‌های خراسان شمالی، ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات و شمال هرمزگان، جنوب و غرب فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، شمال شرق خوزستان و ایلام رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۹ و ۱۰ مرداد) این شرایط علاوه بر استان‌های ذکر شده در سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان و شمال خراسان رضوی و بخش‌هایی از مرکز کشور حاکم است.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی شدت بارش امروز (7مرداد) در شمال خراسان شمالی، شمال هرمزگان، دامنه‌های زاگرس در شرق لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری،  جنوب و غرب فارس، شمال بوشهر و شمال شرق خوزستان است.

ضیاییان با اشاره به اینکه طی روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه (۹، ۱۰ و۱۱ مرداد) کاهش محسوس دما - حدود ۶ تا ۸ درجه سانتیگراد - در سواحل شمالی کشور، اردبیل، خراسان شمالی و خراسان رضوی رخ می‌دهد، گفت: طی چهار روز آینده در برخی نقاط نوار شرقی کشور به ویژه شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و شرق کرمان وزش باد شدید ادامه دارد و طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۸ و ۹ مرداد) در منطقه زابل وقوع طوفان گرد و خاک دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه طی  دو روز آینده احتمال مواج شدن سواحل شمالی خلیج فارس وجود دارد، اظهارکرد: از اواخر وقت چهارشنبه تا جمعه دریای خزر مواج و طوفانی خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران تعداد روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۸ مرداد) کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد و با حداقل دمای هوا ۲۹ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد و پس فردا (۹ مرداد) نیز نیمه ابری در بعد ازظهر همراه با بارش پراکنده و گاهی رعد و برق و وزش باد با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه