English

هشدار پلیس در خصوص تیراندازی در مراسم عروسی و عزا

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا با اشاره به اینکه دارندگان سلاح باید از نگهداری فشنگ و اسلحه در یک مکان نا ایمن بپرهیزند نسبت به تیراندازی در مراسم عروسی و عزا هشدار داد.

هشدار پلیس در خصوص تیراندازی در مراسم عروسی و عزا

به گزارش خبرگزاری موج، سرهنگ شهاب امینی رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا با اشاره به رسم و رسوم تیراندازی در مراسم عروسی و عزا در برخی نقاط کشور، اظهار داشت: موارد متعددی وجود دارد که افراد به دلیل سهل انگاری، غفلت و ضعف مهارت های لازم در حمل، نگهداری و استفاده صحیح از اسلحه گرم، قتل ناخواسته نزدیکان و افرادی که در آن مراسم حضور دارند را رقم زده اند.

 وی افزود: پلیس همواره تاکید کرده است که اسلحه وسیله خطرناکی است که دارنده آن باید نسبت به آن احساس مسؤولیت کرده و به هیچ وجه نباید آن را در دسترس افرادی که آموزش های لازم را در این خصوص ندیده اند (به ویژه کودکان و نوجوانان)، قرار داد.  

 رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا خاطر نشان کرد: دارندگان سلاح باید از نگهداری فشنگ و اسلحه در یک مکان نا ایمن پرهیز کرده و حتما در حمل، نگهداری و استفاده از آن در معابر و مکان های تجمع نیز نکات حفاظتی و مراقبتی لازم از جمله نصب قفل ماشه را مورد توجه قرار دهند.

این مقام انتظامی با بیان این که تخطی از قوانین و مقررات مربوط به حمل، نگهداری و استفاده از سلاح های گرم جرم محسوب می شود؛ تصریح کرد: البته پلیس علاوه بر نگاه پیشگیرانه، تاکید ویژه ای بر فرهنگ سازی، آموزش و همکاری سایر نهادها و دستگاه های مسؤول داشته و بر این باور است که می توان سایر رسوم پسندیده اقوام ایرانی را جایگزین رسم تیراندازی در مراسم عزا و عروسی کرد.   

سرهنگ امینی همچنین ابراز امیدواری کرد با همکاری و مشارکت آگاهانه مردم و سازمان های مربوطه، سهم این گونه قتل ها در کشور کاسته شده و به یاری خداوند متعال، شاهد وقوع این گونه اتفاقات تلخ نباشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه