English

درجریان ارائه نخستین گزارش انضباط مالی مناطق شهرداری تهران مطرح شد:

عدم تایید ۱۷/۸ درصد از معاملات و ۲۳/۵ درصد از قراردادهای شهرداری

ناظر شورای اسلامی شهر تهران در امور محاسبات و پایش عملکرد، طی با ارایه نخستین گزارش انضباط مالی مناطق شهرداری تهران بر اساس گزارشات قائم مقامان ذی حساب در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۸ ، به تشریح آخرین وضعیت شهرداری در مورد اسناد مالی آن پرداخت.

عدم تایید 17/8 درصد از معاملات و 23/5 درصد از قراردادهای شهرداری

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، در جلسه علنی صبح امروز شورای اسلامی شهر تهران مجید فراهانی؛ ناظر رئیس شورا در امور محاسبات و پایش عملکرد شورا اولین گزارش انضباط مالی مناطق شهرداری تهران را در حضور اعضا قرائت کرد. گزارشی که حکایت از آخرین وضعیت ارزیابی اسناد مالی و معاملاتی شهرداری تهران دارد. 

وی در این گزارش با ذکر اینکه برای بررسی و ارزیابی سیمای کلان انضباط مالی شهرداری تهران دو شاخص عدم انطباق اسناد مالی وعدم انطباق معاملاتی در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۸ مورد ارزیابی قرار گرفته است، با اشاره به مقوله عدم انطباق اسناد گفت: برمبنای گزارش ارایه شده، وضعیت انضباط مالی در شهرداری تهران از حیث عدم انطباق اسناد مالی با قوانین و مقررات دارای امتیاز ۱۶ می‌باشد که این امتیاز نمایانگر وضعیت مناسب انضباط مالی در سطح شهرداری تهران از حیث رعایت مقررات و قوانین می‌باشد. 

وی در تشریح جزییات این بخش از گزارش گفت: ذی‌حساب منتخب شورا تعداد ۶۴٫۵۲۲ درخواست وجه را در سطح واحدهای شهرداری تهران مورد بررسی قرار داده و پس از انطباق با مقررات تعداد ۵۴٫۹۴۸ درخواست وجه تأیید شده و به علت مغایرت با ضوابط یا اشکالات در اسناد و… تعداد ۹٫۵۴۷ درخواست وجه تأیید نشده است، بر همین اساس شاخص عدم تأیید درخواست وجه در شهرداری تهران برابر با ۱۴٫۸ درصد می‌باشد.

عدم تأیید اسناد هزینه دومین محور این گزارش است که فراهانی در خصوص آن گفت: در شش ماه نخست سال ۱۳۹۸ تعداد ۶۳٫۰۵۱ سند هزینه را در سطح واحدهای شهرداری تهران مورد بررسی قرار داده‌اند و پس از انطباق با مقررات تعداد ۵۴٫۸۴۸ سند هزینه تأیید شده به علت مغایرت با ضوابط یا اشکالات در اسناد و… تعداد ۸٫۲۰۳ سند هزینه توسط قائم مقاممان ذی‌حساب منتخب شورا تأیید نشده است. بر همین اساس شاخص عدم تأیید درخواست وجه در شهرداری تهران برابر با ۱۳٫۱ درصد می‌باشد.

وی همچنین به تشریح وضعیت شهرداری در مورد شاخصه عدم تأیید دیون سنواتی پرداخته و گفت: براساس آنچه در این گزارش آمده، ذی‌حساب منتخب شورا تعداد ۸٫۲۷۵ سند دیون و تعهدات سنواتی را در سطح واحدهای شهرداری تهران مورد بررسی قرار داده‌اند و پس از انطباق با مقررات تعداد ۶٫۳۹۵ سند دیون سنواتی تأیید شده به علت مغایرت با ضوابط یا اشکالات در اسناد و… تعداد ۱۸۸۰ سند دیون سنواتی تأیید نشده است. بر همین اساس شاخص عدم تأیید دیون سنواتی در شهرداری تهران برابر با ۲۲٫۷ درصد است.

اما به نظر می رسد وضعیت شهرداری در مورد انطباق معاملات چندان در شرایط مطلوبی قرار نداشته باشد. ناظر رئیس شورا در امور محاسبات و پایش عملکرد شورا در این زمینه نیز با استناد به گزارش ذی حساب شورا گفت: وضعیت انضباط مالی در شهرداری تهران از حیث عدم انطباق معاملات با قوانین و مقررات دارای امتیاز ۲۱ می‌باشد که این امتیاز نمایانگر لزوم توجه به بهبود انضباط مالی در سطح شهرداری تهران از حیث معاملات می‌باشد.

وی در مورد جزییات این عدم تایید معاملات و قرار دادهای متوسط نیز گفت: ذی‌حساب منتخب شورا تعداد ۱٫۶۵۶ اسناد مناقصه را در سطح واحدهای شهرداری تهران مورد بررسی قرار داده‌اند و پس از انطباق با مقررات تعداد ۱٫۲۰۵ مناقصه تأیید شده و به علت مغایرت با ضوابط یا اشکالات در اسناد و… تعداد ۴۵۱ مناقصه تأیید نشده است. بر همین اساس شاخص عدم تأیید مناقصات در شهرداری تهران برابر با ۲۷ درصد ، شاخص عدم تأیید معاملات متوسط در شهرداری تهران برابر با ۱۷٫۸ درصد و در بخش عدم تأیید قراردادها پس از انطباق با مقررات تعداد ۱٫۳۳۰ قرارداد تأیید شده و به علت مغایرت با ضوابط یا اشکالات در اسناد و… تعداد ۴۱۰ قرارداد تأیید نشده که نشان از عدم تأیید 5/23 درصدی قراردادهای متوسط در شهرداری تهران دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه