English

توسط یکی از نهادهای دولتی در حال انجام است:

تلاش برای تغییر کاربری ۷۰ هکتار باقی مانده از بوستان ولایت

به گفته رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران، به خاطر تعلل شهرداری تهران برای تبدیل مابقی زمین های بوستان ولایت به فضای باز و تفریحی برای تهران، یکی از نهادهای دولتی به شدت به دنبال سند مالکیت برای تصرف 70 هکتار از این اراضی است.

تلاش برای تغییر کاربری 70 هکتار باقی مانده از بوستان ولایت

به گزار خبرگزاری موج، زهرا نژاد بهرام رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران امروز در صحن شورا در تذکری خطاب به شهردار گفت: در خصوص تعلل برای تبدیل ادامه بوستان ولایت به فضای باز و تفرجگاهی طی روزهای اخیر اخباری مبنی بر تلاش یکی ازنهادها در زمینه اخذ سند برای 70 هکتار از محدوده اراضی قلعه مرغی به دست من رسیده که براساس پیگیری های صورت گرفته، درستی آن برایم محرز شده است. لذا از همین تریبون نگرانی جدی خود را مبنی بر بدل شدن این موضوع به چالشی بزرگ برای مدیریت شهری و پایتخت نشینان در سال های نه چندان دور (در صورت بی توجهی) اعلام می نمایم. 

وی با اشاره به مصوبه هیات وزیران برای تبدیل اراضی قلعه مرغی به بوستانی برای استفاده شهروندان در قالب بوستان ولایت گفت: در شرایطی که کل اراضی این محدوده بر اساس مصوبه سال ۶۷ هیات وزیران باید به فضای سبز، اماکن ورزشی و پارک تبدیل میشد اما این اتفاق رخ نداد. حتی طی سال های گذشته نیز 6 مطالعه مفصل برای اجرای طرح یکپارچه با محوریت فضای سبز و در جایگاه ریه تنفسگاهی محدوده ی جنوب پایتخت برای این اراضی تهیه شد که هیچ کدام به سر انجام نرسید و متاسفانه شهردرای تلاشی برای تبدیل توسعه بوستان ولایت که جزیی از این اراضی محسوب می شوند انجام نداده است.نژاد بهرام خطاب به شهردار گفت: به همین دلیل از شهردار تهران انتظار می رود در دفاع از حقوق شهر و شهروندان و اهتمام به اجرای دقیق بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل کل اراضی مذکور که در طرح تفصیلی ملاک عمل تهران نیز در زیر پهنه G111 (پارک های ویژه) قرار گرفته، به فضای سبز و باز اقدامات لازم را به عمل آورد. 

نژاد بهرام خاطر نشان کرد: جالب اینجاست که متاسفانه علیرغم پیگیری کمیته شهرسازی و کمیسیون شهرسازی و معماری برای تهیه طرحی با رویکرد یکپارچه، شهرداری تهران پیشنهاد برگزاری مسابقه ایده مفهومی برای اراضی مذکور را مطرح نموده که با توجه به حساسیت شرایط کنونی و وجود نگرانی بابت تکه تکه شدن اراضی و پیدا شدن مدعیانی برای دریافت جواز ساخت و ساز و همچنین وجود مطالعات متعدد و مکرر در این زمینه ، منطقی به نظر نمیرسد. 

گفتنی است که براساس تصویب هیات وزیران سالهاست که قرار است اراضی محدوده پادگان قلعه مرغی به بوستان و تفرجگاهی ملی برای شهروندان تهرانی و بخصوص شهروندان مناطق جنوبی شهرتبدیل شود اما، با این حال تاکنون فقط 60 هکتار از زمین های 270 هکتاری این اراضی در قالب بوستان ولایت به بوستان تبدیل و بهره برداری می شود و مابقی زمین های یاد شده ، همچنان بلاتکلیف مانده است! تعللی که باعث شده تا یکی از نهادهایی که گفته می شود نهادی نظامی است برای گرفتن سند مالکیت 70 هکتار از باقی مانده آن؛ دور خیز بلندی داشته باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه