English

ثبت ۱۹۴۸ تخلف اخذ وجه هنگام ثبت‌نام دانش آموزان در سال گذشته

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش از ثبت ۱۹۴۸ تخلف اخذ وجه هنگام ثبت‌نام دانش آموزان در سال گذشته خبر داد.

ثبت ۱۹۴۸ تخلف اخذ وجه هنگام ثبت‌نام دانش آموزان در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری موج، زهرا مظفر مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری اظهار کرد: جایگاه نظارت و ارزیابی  از اهداف و مأموریت این اداره است و بر اساس برنامه ابلاغی وزارت آموزش و پرورش و اسناد بالادستی، برنامه‌ها به ادارات و معاونت‌ها ابلاغ شد که وظیفه این اداذه‌کل، رصد، ارزیابی و ارائه گزارش است.

وی با اشاره به جشنواره شهید رجایی، گفت: یک میلیون و ۸۰۰ هزار شاخص در سطح استان‌‌ها و مناطق ارزیابی شده است تا جایگاه آموزش و پرورش در بین دستگاه‌ها مشخص شود.

مظفر با اشاره به حوزه نظارت و بازرسی، ادامه داد: صیانت از حقوق شهروندان، مبارزه با فساد و نظارت و بازرسی از وظایف ما هست که بازرسانی تعیین شده و در این راستا فعالیت می‌کنند و البته کمیته سلامت اداری در این زمینه و در جهت مبارزه با فساد اقدام می‌کنند که میزان تخلفات کاهش یافته است.

مدیرکل ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش اضافه کرد: تعداد ۳۹ هزار و ۴۸۶ کار نظارتی در همه موارد مانند امر ثبت نام دانش آموزان و نحوه اجرای فرایند درست بخشنامه‌ها تا سطح مدارس توسط بیش از ۸ هزار نفر به عنوان کمیته‌های سلامت اداری و بازرسان انجام می شود.

مظفر با بیان اینکه در سال گذشته ۲۸ هزار و ۵۳۴ بازدید حضوری صورت گرفت، اظهار کرد: تعداد ۱۹۴۸ تخلف دریافت وجه، ۷۸۷ تخلف محدوده ثبت‌نام، ۱۴۹ تخلف شرط معدل، ۱۱۱۱ تخلف عدم اطلاع‌رسانی ثبت شد که ۲۸۳۲ بازخورد مکتوب، ۴۸۶ استرداد وجوه، ۷۴ احاله پرونده، ۳۴ مورد لغو ابلاغ مدیر و ۶۱ ارجاع به شورای نظارت صورت گرفت.

وی با اشاره به سامانه ثبت شکایات، گفت: ۱۴ هزار و ۳۰۱ گزارش تخلف و شکایت در این سامانه ثبت شده است که شامل ۵۷۸۲ شکایت مربوط به حوزه اداری، ۲۴۴۳ شکایت مربوط به حوزه آموزشی، ۵۴۸ شکایت مربوط به حوزه پرورشی، ۴۴۰ شکایت در حوزه ثبت‌نام، ۵۵۴ شکایت در حوزه حقوقی، ۸۵۸ شکایت در حوزه مالی و‌۳۷۰۶ شکایت غیرمالی است.

 مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش افزود: در ۴۴۰ شکایت مربوط به ثبت‌نام و اخذ وجه غیرمجاز شامل ۱۲۴ فقره اخذ وجه در فصل ثبت‌نام در مدارس دولتی، ۴۶ مورد مربوط به اخذ وجه مازاد بر شهریه در مدارس غیردولتی، ۱۲ مورد اخذ وجه مازاد بر شهریه در مدارس استعدادهای درخشان، ۱۲ مورد اخذ وجه مازاد بر شهریه در مدارس شاهد، ۱۵ مورد هزینه سرویس مدارس و ۲۳۱ مورد مربوط به عدم رعایت محدوده بندی اسم که ظرف مدت ۷ تا ۱۰ روز به شکایات، پاسخ اقناع کننده دادیم.

وی افزود: از امروز تیم‌های نظارتی فعالیت خود را آغاز می‌کنند که ۲ تیم ۹ نفره در شهرستان‌های تهران و البرز حاضر شدند که بر فرایند ثبت‌نام و بخشنامه‌های وزارتی در سطح ادارات و مدارس نظارت می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه