English

آیت الله رئیسی:

خروشی که مردم آمریکا و اروپا علیه بی عدالتی بلند کرده اند خاموش نمی‌شود

رئیس دستگاه قضا گفت: خروشی که مردم آمریکا و اروپا علیه بی عدالتی بلند کرده اند خاموش نمی‌شود و این خروش ممکن است برای ظلم حکومت ترامپ و سلطه کمی فروکش کند، اما این خشم علیه بی عدالتی خاموش نمی‌شود.

خروشی که مردم آمریکا و اروپا علیه بی عدالتی بلند کرده اند خاموش نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در مراسم تجدید میثاق با امام راحل و شهدا اظهار کرد: توفیقی که امروز نصیب ما شد و مرقد نورانی امام را در هفته قوه قضائیه زیارت کردیم و لازم است یاد شهدا را گرامی بداریم.

وی ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی و طی این ۴۰ سال دستگاه قضایی مبتنی بر فقه و حقوق اسلامی تلاش‌هایی قابل توجهی را انجام داده، اما با آنچه که باید در اجرای عدالت باشد فاصله دارد و این فاصله را باید کمتر کنیم.

رئیسی بیان کرد: دستگاه قضایی در تراز دستگاه قضا امیر المومنین و دستگاه قضایی مورد انتظار امام و رهبر باید ایجاد شود.

رئیس دستگاه قضا گفت: در ۱۴ خرداد امسال رهبر معظم انقلاب در تبیین شخصیت امام (ره) فرمودند امام شخصیتی تحول خواه است و یکی از ابعاد تحول امام در عدالت است.

وی با بیان اینکه امروز در بستر گام دوم مسئله اجرای عدالت قانون گذاران باید قانون عادلانه تصویب کنند،گفت: مجریان قانون هم باید این قانون را عادلانه اجرا کنند و قاضیان عادلانه قضاوت کنند.

رئیسی ادامه داد: مردم باید احساس کنند که هنگام مراجعه به دستگاه قضایی به یک پدر مهربان مراجعه می کنند و این نیاز به کار و تلاش جدی دارد.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: از قضات متدین و پرتلاشمان باید تشکر کنم امیدواریم در این دوره تحول و در این دوره‌ای که در بستر گام دوم نهادینه شده کاری متفاوت انجام شود.

وی با اشاره به کار متفاوت گفت: مردم احساس کنند که عدالت اجرا می‌شود اگر قرار باشد محوری تعیین شود آن است که قانون گریزی ضد ارزش است و نظارت پذیری ارزش است و تمام مدیران بر اجرای قانون تلاش کنند.

رئیسی تصریح کرد: توجه به مردم امری تشریفاتی نیست، اگر امام می‌گوید ملاک و میزان رای ملت است، تشریفاتی نیست.

رئیس دستگاه قضا گفت: در دوره تحول با نگاه کرامت مردم و متهم و قاضی پیش برویم.

وی با اشاره به حقوق بشر گفت: حقوق بشر ما از متن دین سرچشمه گرفته است و آنرا از امام یاد گرفته ایم، متن انقلاب و آموخته‌های بنیان گذار انقلاب توجه به حقوق انسان است.

رئیسی ادامه داد: خروشی که مردم آمریکا و اروپا علیه بی عدالتی بلند کرده اند خاموش نمی‌شود و این خروش ممکن است برای ظلم حکومت ترامپ و سلطه کمی فروکش کند، اما این خشم علیه بی عدالتی خاموش نمی‌شود و امیدواریم این خشم جرقه‌هایی ایجاد کند که مشتعل شود و دامن نظام سلطه را بگیرد و آنهارا به زیر بکشد و این روز دور نیست.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به مرحوم شهید بهشتی گفت: ایشان ولایتمدار بودند و زمانی که او را مورد ظلم قرار می‌دادند در مقابل عده‌ای که می‌گفتند چرا حرف نمیزنید گفت امام به ما فرموده اند، سکوت ایشان قهرمانانه و برای امر امام سکوت کرد.

وی ادامه داد: دومین نکته مسئله نگاه مدیریتی و تشکیلاتی ایشان بود امام از ولایت فقیه گفتند و در دوره جدید دکترین حکومت اسلامی را مطرح کردند و آنکه برای این نظریه ساختار سازی کرد مرحوم بهشتی بود ایشان دستگاه قضایی مبتنی بر فقه را تشکیل داد و آیت الله بهشتی معمار دستگاه قضایی است و اخلاص او کمک کرد که اقداماتش ماندگار باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه