English

رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در انتظار برخی استان‌های کشور

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در انتظار برخی استان‌های کشور خبر داد.

رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در انتظار برخی استان‌های کشور

به گزارش خبرگزاری موج، صادق ضیائیان مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: بر اساس تحلیل آخرین مدل‌های هواشناسی، طی امروز و فردا ۲۳ خرداد ماه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی مناطق استان‌های واقع در شمال غرب و سواحل دریای خزر، شرق هرمزگان و جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار باران ، رعد و برق و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: حاکمیت این شرایط با احتمال کمتر در ارتفاعات زاگرس شمالی نیز دور از انتظار نخواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه فردا در برخی مناطق استان‌های واقع در شمال غرب و سواحل دریای خزر و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان و کرمان رگبار رعد و برق گاهی همراه با وزش باد شدید رخ خواهد داد، اظهار کرد: طی روزهای شنبه (۲۴ خرداد ماه) و یکشنبه (۲۵ خرداد ماه) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام انتظار خواهیم داشت.

به گفته ضیائیان، در ساعات بعدازظهر و اوایل شب دوشنبه (۲۶ خرداد ماه) در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل رگبار باران، رعد و برق و گاهی وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه ضمن بیان اینکه طی دو روز آینده در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل در بعضی ساعات وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد، گفت: در بعدازظهر و اوایل فردا شب (۲۳ خرداد ماه) با افزایش سرعت باد در نوار مرزی غرب و جنوب غرب کشور احتمال رخداد باد و گرد و خاک در نوار مرزی جنوب غرب و غرب کشور دور از انتظار نیست.

وی افزود: طی فردا (۲۳ خرداد ماه)، شنبه (۲۴ خرداد ماه) و یکشنبه (۲۵ خرداد ماه) خلیج فارس مواج خواهد بود.

ضیائیان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۳ خرداد ماه) کمی ابری، در بعدازظهر نیمه ابری گاهی به‌همراه وزش باد با حداکثر دمای ۳۵ و حداقل دمای ۲۳ درجه سانتیگراد و روز شنبه (۲۴ خرداد ماه) صاف و در بعضی ساعات وزش باد با حداکثر ۳۶ و حداقل دمای ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه