English

اطلاعیه هواشناسی درباره رگبار باران و احتمال وقوع سیل

هواشناسی در اطلاعیه‌ای تاکید کرد: امروز در نیمه شمالی خراسان رضوی، خراسان شمالی و شمال غرب سمنان و فردا در شمال فارس و شمال چهارمحال و بختیاری به سبب بارش‌های رگباری، سیلابی شدن ناگهانی رودخانه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

اطلاعیه هواشناسی درباره رگبار باران و احتمال وقوع سیل

به گزارش خبرگزاری موج، سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای از وقوع رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور خبر داد.

در اطلاعیه سازمان هواشناسی آمده است: «امروز (۱۱ خرداد) در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، شمال سمنان، ارتفاعات شمال شرق استان تهران و شرق چهارمحال و بختیاری و فردا (۱۲ خرداد) در شمال خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال فارس، شمال کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و جنوب اصفهان بویژه در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب، رگبار باران همراه با رعد وبرق و وزش بادشدید موقتی، در مناطق مستعد وقوع تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

طی هفته جاری روند افزایش دما برای اکثر مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود. در نیمه شمالی کشور روند افزایش دما بین ۶ تا ۱۰ درجه و نیمه جنوبی کشور روند افزایش دما بین ۴ تا ۶ درجه رخ خواهد داد.

طی سه روز آینده در جنوب شرق کشور بویژه منطقه زابل وزش باد شدید پیش‌بینی می شود. دوشنبه (۱۳ خرداد) خیزش گرد و خاک در زابل دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه‌ای اعلام کرد: « امروز (۱۱ خرداد) در نیمه شمالی خراسان رضوی، خراسان شمالی و شمال غرب سمنان و فردا (۱۲ خرداد) در شمال فارس و شمال چهارمحال و بختیاری به سبب بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی،سیلابی شدن ناگهانی رودخانه‌ها و مسیل‌ها به‌ویژه در مناطق کوهپایه‌ای و کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

از این رو به هموطنان توصیه می‌شود از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و به سازمان‌ها و ارگان‌های ذیربط توصیه می‌شود تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی را به عمل آورند.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه