English

تعدیل نیمی از نیروهای صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران

محمد قائمی امیری گفت: پس از سال 96، 55 درصد نیروها در صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران تعدیل شدند

تعدیل نیمی از نیروهای صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران

به گزارش خبرگزاری موج، محمد قائمی امیری مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران در نشست خبری که درباره عملکرد این صندوق طی دو سال گذشته برگزار شد اظهار داشت: صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران سال 87 با مصوبه نود و ششمین جلسه شورای شهر تهران تشکیل شد.

وی افزود: این صندوق به صورت خصوصی و غیرانتفاعی فعالیت آن ثبت شد و از طریق هیأت امنا اداره می‌شود. شهردار تهران نیز به نمایندگی از پرسنل شهرداری 11 نفر عضو هیأت امنا را انتخاب می‌کند.

وی ادامه داد: 3 درصد از حقوق پرسنل و 3 درصد از سازمان‌های مربوطه در شهرداری که حقوق کارکنان را واریز می‌کنند  به حساب صندوق ذخیره کارکنان شهرداری واریز می‌شود و بر همین اساس فعالیت‌های اقتصادی انجام می‌گیرد که ذخیره‌ای برای آتیه کارکنان شهرداری در زمان بازنشستگی آنها باشد.همچنین پس از فوت و یا قطع همکاری کارکنان امکان استفاده از مزایای صندوق وجود دارد.

امیری گفت: این صندوق 7 شرکت اصلی دارد و 5 شرکت نیز به صورت نیمه‌کنترلی و 3 شرکت سرمایه‌پذیر غیرکنترلی نیز با صندوق فعالیت می‌کنند.

وی اعلام کرد: دارایی‌های صندوق در سال 96، یک میلیارد و 100 میلیون تومان بود و این در حالی است که بدهی‌ها در همان زمان یک میلیارد و 233 میلیون گزارش شد یعنی به عبارتی 140 میلیارد تومان زیان انباشته تا پایان سال 96 وجود داشت.

وی با بیان اینکه 85 تا 90 درصد دارایی‌های صندوق در زمینه املاک بوده است گفت: این سبب شده بود که سبد دارایی صندوق غیرمتوازن باشد.

امیری اعلام کرد: همچنین در آن زمان 70 درصد دارایی صندوق تنها در یک پروژه در جزیره کیش بود که صندوق را با مشکلات عجیب و مخاطرات فراوان همراه کرد و منجر به ورود سازمان بازرسی کل کشور شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر طی انعقاد تفاهم‌نامه 70 درصد دارایی‌های صندوق ذخیره‌ای کارکنان شهرداری از این پروژه در کیش آزادسازی شده است گفت: خوشبختانه در حال حاضر 40 درصد کاهش هزینه‌های مالی و اداری را در صندوق شاهد هستیم.

امیری گفت: طی دو ماه پس از سال 96، 55 درصد نیروها در صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران تعدیل شدند و فعالیت 5 شرکت غیرکنترلی را نیز متوقف کردیم تا ساماندهی‌هایی صورت گیرد و از چالش‌های صندوق برون آئیم.

مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران گفت:‌پس از دو سال دارایی‌های صندوق کاملا شناسایی شده ولی 77 پرونده حقوقی در دادگاه‌ها در حال پیگیری است و مبالغ زیادی از اشخاص حقیقی به صندوق ذخیره کارکنان شهرداری برگشته است.

وی با بیان اینکه احتمال مختل شدن صندوق کارکنان شهرداری تهران وجود داشت گفت:‌در حال حاضر وضعیت صندوق متناسب شده و سپرده‌های سنگین زیان‌ده را تسویه کرده‌ایم. کارکنان شهرداری نیز دیگر صف  انتظار برداشت سپرده‌هایشان کاهش یافته و از 8 ماه به یک و نیم ماه رسیده است.

وی بیان داشت: 16 هزار سپرده طی دو سال و نیم گذشته در صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تسویه شده است و کفه دارایی‌ها اکنون خوشبختانه در صندوق بیشتر از بدهی‌ها است.

امیری با اشاره به اینکه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران مجموعه هلدینگ است و در هر طرح اقتصادی که بتوانیم در آن ورود می‌کنیم، گفت: هنوز به موضوع ورود به تولید گام برنداشته‌ایم ولی اقداماتی را در این راستا شاید برنامه‌ریزی کنیم.

مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران در مورد مطالبات صندوق در پایان سال 96، گفت: از 20 مرکز مطالبه وجود داشته که در حال حاضر این مشکل برطرف شده و توافقات حاصل شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه