English

لطفا پروتکل های بهداشتی کرونا را رعایت کنید؛

وقتی مراکز معاینه فنی پروتکل های بهداشتی کرونا را به سخره می گیرند

اواخر سال 98 بود که شیوع ویروس کرونا بسیاری از مراکز را به حالت نیمه تعطیل در آورد و برخی از مجوزها همانند معاینه فنی خودرو تا پایان اردیبهشت تمدید شد و در سال 99 با ابلاغ پروتکل های بهداشتی اجازه فعالیت به این مراکز داده شد؛ پروتکل هایی که فقط بر روی کاغذ اجرا می شود.

وقتی مراکز معاینه فنی پروتکل های بهداشتی کرونا را به سخره می گیرند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، کافی است این روزها گذرتان به مراکز معاینه فنی خودرو بخورد، مراکزی که قرار بود با رعایت پروتکل‌ های بهداشتی برای مقابله با شیوع کرونا به کار خود ادامه دهند و با رعایت مسائل بهداشتی حتی المقدور از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنند. البته داستان معاینه فنی خودروها به روزهای آغازین شیوع ویروس کرونا بر می گردد، زمانیکه پلیس راهنمایی و رانندگی از تمدید خودکار معاینه فنی خودروها خبر داد و در چند مرحله این تمدید تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه یافت.

پس از پایان ماه مبارک رمضان سری به یکی از مراکز معاینه فنی خودرو زدیم، ازدحام خودروها در ساعات ابتدایی (7:30 صبح) جلب توجه می نمود به طوریکه در یکی از مراکز تقریبا خلوت معاینه فنی در این ساعت بیش از 10 ماشین در انتظار انجام معاینات فنی بودند و این ازدحام آن هم در ساعات ابتدایی روز کمی ترسناک به نظر می آمد.

پس از چند دقیقه ای انتظار اولین ماشین برای انجام معاینات فنی به محل انجام تست برده شد، اما بدون رعایت پروتکل های بهداشتی! 

ماشین در محل دوربین مرکز معاینه فنی قرار گرفت، راننده با درخواست کارشناس معاینه فنی پیاده شد و به سمت صندوق رفت تا با پرداخت مبلغ برگه معاینه فنی را بگیرد، در محل صندوق درخواست پول نقد اولویت بیشتری داشت تا استفاده از کارت بانکی ! کارشناس سوار ماشین شده و تست های لازم را انجام داد و در نهایت برگه معاینه فنی برای خودرو صادر شد.

 عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در این مرکز شاید مشتی نمونه خروار باشد در عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، البته نه تنها در مراکز معاینه فنی بلکه در تمامی مراکزی که پروتکل های بهداشتی برای آنها توسط ستاد ملی کرونا تدوین و ابلاغ شده است.

طبق پروتکل بهداشتی، در مراکز معاینه فنی راننده نباید از خودرو پیاده شود و تمامی مراحل تست توسط مالک خودرو انجام می شود، اقدامی که به هیچ وجه صورت نمی گرفت.

بیشتر بخوانید:

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمامی مراکز معاینه فنی کشور

البته جای این بحث در اینجا خالی است که گذاشتن پروتکل های به شدت سختگیرانه آیا سنگی برای نزدن نیست؟

نکته جالب توجه دیگر در این مرکز استفاده از دستکش و ماسک توسط کارشناسان معاینه فنی خودرو بود. همانطور که می دانید طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی استفاده از دستکش تنها باعث شیوع بیشتر ویروس کرونا خواهد شد. آیا بهتر نیست ستاد ملی مقابله با کرونا واقع بینانه تر به اتفاقات پیرامون خود نگاه کند؟ گذاشتن دستکش توسط کارشناسان تنها برای خود آن کارشناس مزیت محسوب می شود و امکان انتقال ویروس کرونا را از ماشینی به ماشین دیگر یا از محیط کار به ماشین را افزایش می دهد. بهتر نبود به جای سنگ بزرگ انجام تست توسط راننده مراکز معاینه فنی موظف می شدند پس از انجام معاینات فنی یک خودرو دستکش خود را تعویض کنند؟ یا به جای استفاده از دستکش پس از هر معاینه فنی دست های خود را ضدعفونی کرده و به سراغ خودرو بعدی بروند تا امکان شیوع ویروس کرونا را به حداقل برسانند، نه آنکه با انجام تست با یک دستکش انتقال ویروس کرونا را بیشتر کنند؟

اما سوال اینجاست، این مراکز و خیل عظیمی از کسب و کارها که برای آنها پروتکل بهداشتی تعیین شده است به چه میزان آنها را رعایت می کنند؟ این عدم رعایت پروتکل های بهداشتی  برخی از کسب و کارها چه نتیجه در پی خواهد داشت؟ چه کسانی مسوول رسیدگی به رعایت پروتکل های بهداشتی کسب و کارها هستند؟

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه