English

درخواست عضو شورای شهر تهران از رئیس جمهور

محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران گفت: از رئیس جمهور درخواست می‌کنم به استناد اصل ۱۱۳ قانون اساسی لزوم تشکیل شوراها را ضروری دانسته و توجه ویژه به شوراها انجام شود.

درخواست عضو شورای شهر تهران از رئیس جمهور

به گزارش خبرگزاری موج، محمود میرلوحی عضو شورا در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران خطاب به رئیس جمهور گفت: هنوز در اردیبهشت‌ماه هستیم که سالروز تشکیل شوراها در آن قرار گرفته و متأسفانه مسئله احضارهایی که صورت می‌گیرد شاهد هستیم و همچنین اقدامی که در همین ماه در مورد انتخابات شورای عالی استان‌ها روی داده است.

عضو شورای شهر تهران افزود: از رئیس جمهور درخواست می‌کنم به استناد اصل ۱۱۳ قانون اساسی که مسئولیت اجرای قانون اساسی را بر عهده رئیس جمهور گذاشته است و همچنین طبق فصل هفتم قانون اساسی و اصل صدم آن که بر پیشبرد سریع برنامه‌های اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی و... کشور، لزوم تشکیل شوراها را ضروری دانسته و توجه ویژه به شوراها انجام شود.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در اصل صدویکم قانون اساسی نیز تأکید شده شورای عالی استان‌ها حق دارد در حدود وظایف خود طرح‌هایی تهیه و مستقیما و از طریق دولت به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کند. این طرح‌ها باید در مجلس مورد بررسی قرار گیرد. با وجود اصل ۱۰۳ که گفته استانداران، فرمانداران، بخشداران و سایر مقامات کشور که از سوی دولت تعیین می‌شوند، در حدود اختیارات شورا ملزم به رعایت تصمیمات شورا هستند. اما ملاحظه می‌کنیم انتخابات هیأت رئیسه شورای عالی استان‌ها به دلایلی که مشخص شد به واسطه عدم حضور یک استان و یک نفر در این جلسه باید مجدد برگزار شود و این امر مدت‌ها شورا را بلاتکلیف می‌گذارد. موضوعی که با تذکر وزارت کشور کار را به هیأت حل اختلاف و تجدید انتخابات رساند.

وی تأکید کرد: این تجدید انتخابات هیأت رئیسه شورای عالی استان‌ها را تضعیف شوراها می‌دانیم و فکر می‌کنیم وزارت کشور به عنوان متولی باید بیشتر از همه وزارتخانه‌ها حرمت شوراها را حفظ کند که این کار را نکرده است. اگر تصور می‌کنند اقدامتشان به نفع شوراها است اعلام می‌کنم که ما گله‌مند هستیم. در این دوره متأسفانه وزارت کشور عنایت و اهتمام کافی به امور شوراها را آن گونه که باید نداشته است. در حالی که در گذشته جلسات تجلیل سالانه با هدف احترام به قانون و جایگاه‌های شوراها برگزار می‌شده، در این دوره مورد توجه نیست و این اقدامات همه تضعیف شورا را در بردارد. لذا از رئیس جمهور تقاضای تذکر قانون اساسی دارم تا در اجرای ۱۱۳ قانون اساسی توجه ویژه‌ای مبذول شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه